Les rutes literàries com a eina didàctica per a l'ensenyament de la literatura en aules amb complexitat. Proposta de ruta
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-06Resumen
En aquest treball es pretén estudiar i analitzar la ruta literària com una eina didàctica per
emprar-la en l’ensenyament de la literatura en grups complexos. Mitjançant una anàlisi prèvia
sobre l’ensenyament de la literatura, les rutes literàries i afrontar-ho en un grup complex, i amb
la creació des de l’inici fins l’execució i posterior avaluació d’una ruta literària en un grup
complex de 4t d’ESO de l’Institut Fonts del Glorieta d’Alcover, es vol demostrar si emprar
aquesta eina per a l’ensenyament de la literatura de manera més vivencial i relacionar-ho amb
l’entorn és un bon recurs. Després d’una recollida de dades, tant del grup en el qual s’ha dut a
terme la intervenció com de l’experiència de dues docents, de l’execució de la ruta i el producte
que n’ha sortit i de l’avaluació de la ruta, s’ha pogut demostrar que un aprenentatge més
vivencial i lligat a l’entorn pot afavorir i fer més atractiu l’aprenentatge de la literatura en un
grup complex.
This research aims to study and analyse a literary route as an educational tool to be used in the
teaching of literature in complex groups. By means of an analysis of the teaching of literature,
the literary routes and its management in a complex group, and from its initial creation to the
implementation and evaluation of a literary route in a complex group of 4th ESO students from
Fonts del Glorieta High School in Alcover, this study aims to show whether using this tool for
teaching literature in a more experiential way and connected to the environment is a good
teaching resource. After collecting the data from both the group in which the study has been
implemented and the experience of two teachers, from the route’s implementation and from its
final product and evaluation, it has been evidenced that a more experiential learning connected
to the environment can encourage the learning of literature in a complex group, making it much
more attractive.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Mia Güell Devesa
Lengua
Catalán
Palabras clave
Literatura -- Educació secundària
Educació inclusiva
Páginas
48 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats