Anàlisi de l’avaluació des d’una perspectiva formativa i compartida de tres docents d’educació física d’un institut del Berguedà
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2023-06-02Resum
Aquest Treball Final de Màster aborda el tema de l'avaluació formativa i compartida en l'àmbit de l'educació física. L’estudi se centra a investigar l’avaluació utilitzada pels docents, recollir les seves opinions, identificar els punts forts i dèbils de l’avaluació formativa i compartida, explorar l’experiència dels docents com alumnes i analitzar la influència en les seves pràctiques actuals, així com examinar la formació rebuda en relació amb l’avaluació formativa i compartida.
Mitjançant una metodologia mixta que combina fulls d’observació, entrevistes i qüestionaris, s’han recollit i analitzat les dades de tres docents d’educació física d’un institut del Berguedà. Els resultats de l’estudi revelen diversitat de pràctiques d’avaluació fetes servir pels docents, així com les seves percepcions sobre els avantatges i desavantatges de l’avaluació formativa i compartida. També s’observa que l’experiència dels docents com alumnes no té una relació significativa amb les seves pràctiques actuals, ja que aquesta relació varia d’un docent a un altre, a més, la falta de formació del docent sobre aquest tipus d’avaluació dificulta la seva implementació a l’aula. Per tant, el canvi de l’avaluació tradicional cap a l’avaluació formativa i compartida és un procés complex i desafiador, però amb un gran potencial per millorar l'experiència educativa dels estudiants en l'àmbit de l'educació física.
Paraules clau: Avaluació Formativa, Avaluació Compartida, Educació Física, Professor, Aprenentatge.
This Master's Final Project addresses the topic of formative and shared assessment in the field of physical education. The study focuses on investigating the assessment used by teachers, collecting their opinions, identifying the strengths and weaknesses of formative and shared assessment, exploring teachers' experiences as students, analysing the influence on their current practices, and examining the training received regarding formative and shared assessment.
Through a mixed methodology that combines observation sheets, interviews, and questionnaires, data from three physical education teachers from a school in Berguedà have been collected and analysed. The results of the study reveal a diversity of assessment practices used by teachers, as well as their perceptions of the advantages and disadvantages of formative and shared assessment. It is also observed that teachers' experiences as students do not have a significant relationship with their current practices, as this relationship varies from one teacher to another. Furthermore, the lack of teacher training on this type of assessment hinders its implementation in the classroom. Therefore, the shift from traditional assessment to formative and shared assessment is a complex and challenging process, but with great potential to improve students' educational experience in the field of physical education.
Keywords: Formative Assessment, Shared Assessment, Physical Education, Teacher, Learning.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director: Joan Arumí Prat
Llengua
Català
Paraules clau
Educació física -- Avaluació
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Pàgines
93 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca