Mostrar el registro sencillo del ítem
Antígona. Un projecte amb metodologies teatrals per a treballar la competència oral a batxillerat
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Arqués Vilalta, Jordi | |
dc.date.accessioned | 2023-12-18T09:46:31Z | |
dc.date.available | 2023-12-18T09:46:31Z | |
dc.date.created | 2023-05-28 | |
dc.date.issued | 2023-05-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7580 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | L’educació, segons les noves tendències pedagògiques i els nous currículums del Departament d’Educació, camina cap a un futur on els continguts competencials ofereixin, més que mai, uns aprenentatges significatius per a l’alumne. I per aconseguir aquesta significació, cal que l'experiència de l’alumne sigui vivencial i vertadera. Aquesta nova visió de l’educació demana, també, noves metodologies a l’aula i el teatre, tot i tenir milers d’anys de vida, es pot considerar una innovació com a eina dins de l’educació. En aquest article es desenvoluparan els components bàsics del treball de dramatització des d’una perspectiva curricular, observant els referents, analitzant els continguts i definint-ne els objectius. La dramatització pot oferir un ampli ventall metodològic per a treballar a l’aula, però l’interès d’aquest article s’enfocarà en el treball de la competència oral i de la manera com, aquest tipus de recursos teatrals, poden aportar possibilitats de millora per a l’alumnat. Tots aquests aspectes s'analitzaran a través del projecte Antígona, un procés de treball del segon curs de batxillerat escènic de l’Escola d’Art de Vic. | es |
dc.description.abstract | Education, according to the new pedagogical trends and the new curricula of the Department of Education, is moving towards a future where competency contents offer, more than ever, a meaningful learning for the student. And to achieve this significance, the student's experience must be skill-based and in a real context. This new vision of education also calls for new methodologies in the classroom. And theatre, despite being thousands of years old, can be considered an innovative tool within education. In this article, the basic components of dramatization work will be developed from a curricular perspective, observing the references, analyzing the contents, and defining the objectives. Dramatization can offer a wide methodological range to work in the classroom, but in this article, the interest is focused on the work of oral proficiency and how this type of methodology can provide possibilities for improvement to the students. All these aspects will be analyzed through the Antigone project, a work process by second year students of A level in Stage Arts, Music and Dance in EA de Vic (High School of Art in Vic). | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 73 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Teatre en l'ensenyament | es |
dc.title | Antígona. Un projecte amb metodologies teatrals per a treballar la competència oral a batxillerat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Directora: Maica Bernal | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |