dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Contreras Moreno, José Antonio | |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T17:10:09Z | |
dc.date.available | 2023-12-20T17:10:09Z | |
dc.date.created | 2023-06-15 | |
dc.date.issued | 2023-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7595 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | Desenvolupat en un marc teòric sobre gamificació, en aquest projecte s’ha portat a terme una
recerca a Catalunya en un centre de secundària de la comarca del Vallés Oriental per a provar si
l’ús de jocs en un context EFL promou una implicació eficient cap a l’adquisició del llenguatge. A
l’inici ens hem plantejat dues qüestions. Primer, si la gamificació és integral en el context EFL
tenint en compte conceptes com ara motivació, cooperació, angoixa, estrès i trobada del nombre de
vegades que l’alumnat té contacte amb les paraules. Segon, si la gamificació és un enfocament
millor que una metodologia d’ensenyament més tradicional basada en l’ús de “paper i bolígraf”.
Per provar-ho, hem fet ús de tres instruments de mesura: un joc gratis de paraules en línia, Wordle,
un test de vocabulari, i un seguit d’entrevistes amb el professorat. Les dades que hem recollit
d’aquests instruments ens proporcionen un seguit de temes per tractar al voltant de l’ús de jocs a
classe en el context d’EFL. Podem concloure que, tot i haver-ne obtingut resultats generalment
positius, aquesta recerca no té la força necessària per determinar quina metodologia
d’ensenyament és més eficaç. Tanmateix, podem afirmar que la gamificació proporciona resultats
de caire molt prometedor en relació amb la implicació i la motivació en el context d’EFL.
Mots clau: gamificació, motivació, EFL, vocabulari, Wordle | es |
dc.description.abstract | Framed into gamification, this project has carried out research in Catalonia in a Secondary
education school in the Vallés Oriental county to test whether the use of games in the EFL context
promotes efficient engagement toward language acquisition. Two research questions were
established at the beginning. First, whether gamification is comprehensive in the EFL context
regarding concepts such as motivation, cooperation, anxiety, stress and word encounters. Second,
whether gamification is a better approach to teaching than a more traditional pen-and-pencil
methodology. To test so, we used three instruments: a free online word game, Wordle, a vocabulary
test, and a set of interviews with the participants’ English teachers. The data collected from the
three instruments provides several research topics to be discussed around the use of games in EFL
classes. We can conclude that, although obtaining general positive results, our research is not
sufficiently strong to determine which teaching method is better. However, we can confirm that
gamification yields promising results in engagement and motivation in the EFL context.
Keywords: gamification, motivation, EFL, vocabulary, Wordle | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 37 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari | es |
dc.subject.other | Gamificació | es |
dc.subject.other | Anglès en l'ensenyament | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.title | Game-based education to improve linguistic competence: an experimental study | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Núria Camps Casals | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |