La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius
Author
Other authors
Publication date
2023-06-01Abstract
El present treball de fi de màster presenta una proposta reflexiva i una revisió
pedagògica sobre la inclusivitat i l’acollida dins de les aules de música a la secundària.
Per fer-ho, la proposta reflexiva es recolza en els tres pilars que formen el marc teòric
d’aquesta investigació: l’educació transversal i competencial que proposa el currículum
d’educació (el Decret 175/2022), la mirada analítica interseccional aplicada a les aules
de secundària i la naturalesa universal de la música. A través d’una investigació
qualitativa a partir de la síntesi textos, estudis, idees i dades s’ha dut a terme una
proposta reflexiva de revisió pedagògica, una guia de llenguatge inclusiu dins l’aula de
música i quatre instruments de validació de la inclusió i l’acollida (IVIA) que poden
permetre al professorat de música comprendre, incloure i acollir millor a l’alumnat.
This master's thesis presents a reflective proposal and pedagogical review on
inclusivity and welcoming within music classrooms in secondary education. To achieve
this, the reflective proposal is supported by three pillars that form the theoretical
framework of this research: the cross-curricular and competency-based education
proposed by the catalan education curriculum, the intersectional analytical perspective
applied to secondary school classrooms, and the universal nature of music. Through a
qualitative investigation involving the synthesis of texts, studies, ideas, and data, this
thesis has developed a reflective pedagogical review proposal, an inclusive language
guide within the music classroom, and four instruments of validation for inclusion and
welcoming. These tools aim to enable music teachers to better understand, include,
and welcome students.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Mercé Bosch Sanfélix
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Música -- Educació secundària obligatòria
Pages
71 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca