dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Martín López, Alba | |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T13:31:22Z | |
dc.date.available | 2024-01-09T13:31:22Z | |
dc.date.created | 2023-06-02 | |
dc.date.issued | 2023-06-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7601 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | L’objectiu principal d’aquesta investigació és comprovar l’efectivitat de les rutes
literàries per millorar la competència lectora i la literària amb els alumnes de
secundària. Mitjançant l’anàlisi d’una ruta realitzada amb un grup de 4t d’ESO a través
d’un qüestionari inicial, d’una entrevista i d’un grup de discussió, s’ha demostrat que
són una via factible per incentivar la lectura i treballar la literatura mitjançant un mètode
basat en l’autonomia de l’aprenent i la seva capacitat per establir relacions i vincles
entre un autor i el seu context. Per tant, no s’ha tractat d’assimilar uns continguts, sinó
de proporcionar a l’alumnat una metodologia que li serveixi per interpretar textos de
diferents tipologies.
Paraules clau: rutes literàries, competència lectora, competència literària, literatura a
secundària, didàctica de la literatura. | es |
dc.description.abstract | Abstract:
The main objective of this research is to check the effectiveness of literary pathways to
improve reading and literary competence with high school students. By analyzing a
literary pathway taken with a group of 4th of ESO through an initial quiz, interview and
discussion group, it has been proven that they are a feasible way to encourage reading
and to learn literature by a method based on the autonomy of the learner and his ability
to establish relationships and links between an author and his context. Therefore, it
wasn’t a about assimilating some content, but to provide students with a methodology
that would serve to interpret texts of different types.
Keywords: literary pathways, reading competence, literary competence, high school
literature, didactics of literature. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 44 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Literatura -- Educació secundària | es |
dc.title | La ruta dels clàssics: la lectura com a pràctica | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: M. Àngels Verdaguer Pajerols | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |