Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorOliver Cladera, Jaume
dc.date.accessioned2024-01-10T10:19:51Z
dc.date.available2024-01-10T10:19:51Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-04-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7609
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractLa tendència cap a l’ús de de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre de l’aula és cada vegada més alta. En un món cada vegada més digitalitzat, emprar aquests tipus d’eines sembla una manera de connectar amb la realitat de l’alumnat i, a més, de preparar-los de cara el futur. També, un factor clau de l’ensenyament és mantenir la motivació de l’estudiantat. És per això que hem decidit fusionar aquests dos components (tecnologia i motivació), per estudiar com es comporten els alumnes envers la matèria de música i, si emprar tecnologies digitals musicals, els influeix directament en el grau de satisfacció de l’assignatura. Per aquest motiu, plantegem un estudi amb l’objectiu esmentat i que es divideix en tres objectius específics, on els participants que el conformen són alumnes de segon d’ESO que han estat analitzats mitjançant un qüestionari validat, l’observació, les seves tasques realitzades i un grup focal. Els resultats obtinguts d’aquesta investigació mostren que l’alumnat arriba a un nivell similar d’assoliment tan si utilitza les TIC com si no ho fa, però que aquells que realitzaven l’activitat amb programari de producció musical acaben manifestant major grau de satisfacció, a diferència d’aquells que ho han fet sense, que en ocasions han mostrat certa frustració. També, de l’estudi es desprèn que l’alumnat és capaç de realitzar l’activitat correctament indiferentment de la complexitat del programa. Per tant, es pot dir que les TIC afavoreixen la motivació de l’alumnat a l’aula. Paraules clau: Música, Motivació, Educació, Producció Musical, Tecnologies Digitals Musicals.es
dc.description.abstractLa tendencia hacia el uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) dentro del aula es cada vez más alta. En un mundo cada vez más digitalizado, utilizar este tipo de herramientas parece una forma de conectar con la realidad del alumnado y, además, de prepararlos para el futuro. También, un factor clave en la enseñanza es mantener la motivación de los estudiantes. Es por eso que hemos decidido fusionar estos dos componentes (tecnología y motivación) para estudiar cómo se comportan los alumnos frente a la asignatura de música y si el uso de tecnologías digitales musicales les influye directamente en el grado de satisfacción de la materia. Por este motivo, planteamos un estudio con el objetivo mencionado y que se divide en tres objetivos específicos, donde los participantes son alumnos de segundo de ESO que han sido analizados mediante un cuestionario validado, la observación, sus tareas realizadas y un grupo focal. Los resultados obtenidos de esta investigación muestran que los alumnos alcanzan un nivel similar de logro tanto si utilizan las TIC como si no lo hacen, pero aquellos que realizaban la actividad con software de producción musical acaban manifestando un mayor grado de satisfacción, a diferencia de aquellos que lo han hecho sin ello, que en ocasiones han mostrado cierta frustración. También, del estudio se desprende que los alumnos son capaces de realizar la actividad correctamente independientemente de la complejidad del programa. Por tanto, se puede decir que las TIC favorecen la motivación de los alumnos en el aula. Palabras clave: Música, Motivación, Educación, Producción Musical, Tecnologías Digitales Musicales.es
dc.description.abstractThe trend towards the use of Information and Communication Technologies (ICT) in the classroom is increasing. In an increasingly digitized world, using these types of tools seems like a way to connect with the reality of students and also to prepare them for the future. Additionally, a key factor in teaching is maintaining students' motivation. That is why we have decided to merge these two components (technology and motivation), to study how students behave towards the music subject and if using digital music technologies directly influences their level of satisfaction with the course. For this reason, we conducted a study with the mentioned objective, where the participants were second-year ESO students who were analyzed through a validated questionnaire, observation, their completed tasks, and a focus group. The results obtained from this research show that the students achieve a similar level of attainment, but those who carried out the activity using music production software ultimately expressed a higher degree of satisfaction, unlike those who did it without it, who sometimes showed some frustration. Therefore, it can be said that ICT promotes student motivation in the classroom. Keywords: Music, Motivation, Education, Musical Production, Digital Music Technologies.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent92 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherMotivació en l'educacióes
dc.subject.otherMúsica -- Ensenyamentes
dc.subject.otherTecnologia de la informacióes
dc.titleLes TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Marta Marimon Martí
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix