dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Aragón Vernet, Carlos | |
dc.date.accessioned | 2024-01-18T08:59:40Z | |
dc.date.available | 2024-01-18T08:59:40Z | |
dc.date.created | 2023-01-01 | |
dc.date.issued | 2023-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7625 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | Resum
La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes
nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a
l’aula d’acollida de secundària d’aquest centre, conèixer l’alumnat, presentar la
proposta i, un cop s’ha trencat el gel, intentar de fer experts en una cançó de percussió
als i les participants de la investigació. Arribats a aquest punt, es pretén ajudar-los/les a
convertir-se en líders, professor/es i directors/es del seu pertinent grup classe d’aula
ordinària, i així poder ensenyar als nous i noves companys/es la seva cançó de
percussió.
Amb aquest pretext, no es busquen la millora ni el desenvolupament de les destreses
musicals, sinó fer ús de la música, i en especial, la percussió de carrer, com a eina
vehicular per a la socialització i la inclusió.
Mots clau: inclusió; art comunitari; percussió de carrer; acció social; aula d’acollida | es |
dc.description.abstract | Abstract
This research aims to know and improve the social situation of newcomer students, who
attend a Catalan public educational institution. Following this goal, a welcome class of
this institution will be visited, in order to meet the students, and submit a pedagogical
proposal, that can serve to this purpose. Once in the context, the goal is trying to turn
the participants into experts on a particular percussion piece, so that they can become
leaders, teachers and conductors in their regular group/class, and they are able to teach
their percussion piece to their new peers.
In this context, it is important to emphasize, that it is not seeked to improve or develop
pupils ‘musical skills to a professional level, but to use of music, and in particular
“street percussion music”, as a tool for improving socialisation and inclusion.
Key words: inclusion; community music; street drums; social action; welcome class | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 74 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Aules d'acollida -- Catalunya | es |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Música -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.title | Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Mercè Bosch Sanfélix | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |