Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCamprubí Gutiérrez, Vanessa
dc.date.accessioned2024-01-19T09:07:51Z
dc.date.available2024-01-19T09:07:51Z
dc.date.created2023-06-02
dc.date.issued2023-06-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7627
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractEven though it is true that the English Language plays a significant role all around the world today, it continues to be one of the most demanding subjects for secondary school students (Rubio and Martínez, 2008). This fact can be explained, among other reasons, by the pupils’ lack of motivation (Harmer, 2007; Mores Cruz, 2022; Rost, 2006; Segura Alonso, 2011; Stephens et al., 2012; Wilkinson and Potts, 2022). It is precisely for this very reason that the purpose of the present research is to discover whether the speaking strategy of role-playing could be useful to foster both the scholars’ English communicative competence and their incitement in the learning of this discipline. To investigate this issue, some 4th of ESO English students from a public high school in Osona were invited to answer two different questionnaires: in the first one, they were asked about their interests and tastes in television, responses that would help the author to create the premises of their subsequent performances; in the second one, they had to describe their feelings after having carried out such an exercise. In the same way, the implementation of peer assessment was also considered a potential motivational component for teenagers. The results of the study reveal a correlation between the sources studied, and the entertaining manoeuvring implemented during the practicum period of the trainee teacher, confirming, thus, that role-playing, if oriented to their needs, has a positive reception on English as a Foreign Language (EFL) learners. Keywords: Motivation; Motivational Strategies; Role-Playing; English as a Foreign Language; Teenagers; Tastes and Interests; Peer Assessment; Compulsory Secondary Education.es
dc.description.abstractSi bé és cert que, actualment, l’anglès juga un paper veritablement important a nivell mundial, continua sent una de les assignatures més desafiants per als estudiants de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) (Rubio and Martínez, 2008). Aquesta constatació pot ser explicada, entre altres motius, per la falta de motivació per part dels alumnes (Harmer, 2007; Mores Cruz, 2022; Rost, 2006; Segura Alonso, 2011; Stephens et al., 2012; Wilkinson and Potts, 2022). És precisament per aquesta raó que l’objectiu d’aquesta investigació és descobrir si l’estratègia conversacional del joc de rols pot ser utilitària per a potenciar tant la competència comunicativa en anglès com la incitació dels estudiants en aquesta disciplina. Per investigar aquest assumpte, alguns estudiants de 4t d’ESO d’un institut públic de la comarca d’Osona van haver de respondre dos qüestionaris: en el primer, se’ls va demanar informació sobre els seus interessos i gustos televisius, respostes que ajudarien a l’autora a crear les premises de les posteriors actuacions; en el segon, van haver de descriure els seus sentiments i reaccions després d’haver portat a la pràctica un tal exercici. De la mateixa manera, l’ús de l’avaluació entre iguals també va ser considerada com un element motivacional pels adolescents. Els resultats de l’estudi revelen una correlació entre les fonts estudiades i la divertida maniobra implementada durant el període de pràctiques de la professora en formació, confirmant, així, que el joc de rols, sempre i quan estigui orientant cap a les seves necessitats, té un efecte positiu en els aprenents de “English as a Foreign Language” (EFL). Paraules claus: Motivació; Estratègies de motivació; Joc de rols; Anglès com a Llengua Estrangera; Adolescents; Gustos i Interessos; Avaluació entre Iguals; ESO.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent51 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherMotivació en l'educació -- Ensenyament secundaries
dc.subject.otherAnglès en l'ensenyamentes
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.titleRole-playing games: A motivational tool to help EFL learners develop confidential speakinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionSupervisor: Sílvia Garriga Galobardes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint