Scaffolded feedback through computer-based tools aiming at reducing public speaking anxiety
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2023-06-01Resum
El present estudi té la intenció de contribuir al desenvolupament d’eines per tal de reduir els nivells d’ansietat als adolescents a l’hora de parlar en públic. L’estudi es va portar a terme en dues classes de 1er d’ESO a les quals se’ls va assignar una presentació oral individual. Una de les classes va actuar com a grup control i l’altra com a grup experimental. Al grup experimental, se li van assignar dues tasques que anaven acompanyades de feedback i s’havien de completar abans de la presentació. Per completar-les també era imprescindible l’ús d’eines informàtiques. La primera tasca va consistir en l’entrega d’un missatge de veu amb la presentació i la segona va consistir en l’entrega d’un vídeo on es veia l’alumne fent la presentació. Els alumnes van rebre feedback de les dues tasques a través d’un missatge de veu. Tenint en compte que el nivell d’anglès dels alumnes era baix, van rebre instruccions clares i universals per completar les tasques. Addicionalment, dues enquestes per mesurar el nivell d’ansietat van ser administrades als dos grups, una després d’informar-los que haurien de fer una presentació oral i l’altra un cop la presentació estava feta. Posteriorment, les enquestes van ser comparades i els resultats van mostrar que el grup experimental va reduir el nivell d’ansietat un 9,22% després de la presentació, mentre que el grup experimental tan sols un 2,24%.
Paraules clau: ansietat, parlar en públic, 1er d’ESO, tecnologia, feedback.
The present case study aims at contributing to the development of tools in order to reduce public speaking anxiety in teenage students. The study was implemented in two classes of 1st of ESO which were assigned the performance of an individual oral presentation. One of the classes acted as the control group and the other one as the experimental group. Two tasks from which they obtained scaffolded feedback before the performance and involved computer-based tools were assigned to the latter. The first task consisted in submitting a voice message including the presentation to be performed and the second one in submitting a video also including the presentation. The feedback provided was through a private voice message. Taking into account that their level of English was low, clear and universal instructions of the tasks were provided. In addition, two surveys measuring the public speaking anxiety were handed to both groups, the first one was administered after being informed about the oral presentation task and the second one after having performed it. Afterwards, the surveys were compared between groups and the results showed that the experimental group reduced the level of anxiety by 9,22% after the oral presentation, whereas the control group only by 2,24%.
Keywords: anxiety, public speaking, 1st of ESO, technology, feedback.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Supervisor: Àngel Custodio Raluy Alonso
Llengua
Anglès
Paraules clau
Ansietat
Art de parlar en públic
Anglès -- Pronunciació -- Ensenyament
Pàgines
39 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca