The impact of feedback in the EFL classroom: A way to improve students' motivation
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-06-02Resumen
The present study aims to analyze the impact of feedback in the EFL classroom as a tool to
enhance students’ motivation. The study also examines how praise can affect students’
motivation and to what extent it impacts on the students’ learning progress. The participants of
this study are 27 students from 1st of ESO and their English teachers from a secondary school
in l’Hospitalet de Llobregat. The methodology has been mixed and both qualitative (interviews
and classroom observation diary) and quantitative methodology (questionnaire) was used to
gather the data. The results demonstrate that praise boosts students’ motivation to learn English
in the classroom. Nevertheless, the results do not show a great impact in the long term. At the
same time, specific and positive feedback seems to influence students' learning and motivation.
Keywords: English as a Foreign Language, motivation, feedback, praise, positive feedback,
specific feedback, classroom observation diary, interviews, questionnaires
Aquest estudi pretén analitzar l’impacte del feedback a l’assignatura de Llengua Anglesa com
a eina per potenciar la motivació dels estudiants. Aquest estudi també examina com els elogis
afecten la motivació de l’alumnat a l’aula i fins a quin punt impacta en el procés d’aprenentatge
dels estudiants. Els participants d’aquesta investigació són 27 estudiants de primer d’ESO i els
seus professors d’anglès d’un institut a l’Hospitalet de Llobregat. La metodologia que s’ha
emprat per recollir les dades ha estat mixta, s’han utilitzat eines de la metodologia qualitativa
(entrevistes i un diari d’observació d’aula) i eines de la metodologia quantitativa (qüestionari).
Els resultats obtinguts demostren que els elogis augmenten la motivació dels estudiants a l’hora
d’aprendre anglès a classe. Tanmateix, els resultats no demostren un gran impacte a llarg
termini. Alhora, el feedback específic i positiu sí sembla influir en la motivació i l’aprenentatge
dels estudiants.
Paraules clau: L’Anglès com a Llengua Estrangera, motivació, retroacció, elogis, retroacció
positiva, retroacció específica, diari d’observació d’aula, entrevistes, qüestionaris
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Supervisor: Ángel Custodio Raluy Alonso
Lengua
Inglés
Palabras clave
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Páginas
28 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca