Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorGuillén Arahuete, Oriol
dc.date.accessioned2024-01-19T13:05:12Z
dc.date.available2024-01-19T13:05:12Z
dc.date.created2023-06-02
dc.date.issued2023-06-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7633
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractAquest treball aprofundeix en l’ús de la cançó protesta dins del marc educatiu actual i estudia la seva aplicabilitat a l’ESO (Educació Secundària Obligatòria). La investigació pretén mostrar la importància que té el missatge de les cançons i la influència que pot tenir en l’educació dels adolescents. També mostra com aquest pot ser utilitzat com a eina educativa dins d’un enfocament global inclusiu i transversal per assolir el perfil competencial de sortida proposat pel nou decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. La recerca, d’una banda, fa una revisió històrica i reflexiona sobre els tres elements que convergeixen en la temàtica plantejada: el gènere musical de la cançó protesta, les eines educatives i els elements que les fan apropiades per a un aprenentatge significatiu i, finalment, el vessant sociològic dels usos i funcions de la música. D’altra banda, s’elabora una unitat didàctica que, posteriorment és validada per un grup d’experts. Paraules clau: cançó protesta, motivació, emoció, ESO, ensenyament transversal, usos i funcions de la música, perfil competencial de sortida.es
dc.description.abstractEste trabajo profundiza en el uso de la canción protesta dentro del marco educativo actual y estudia su aplicabilidad en la ESO (Educación Secundaria Obligatoria). La investigación pretende mostrar la importancia que tiene el mensaje de las canciones y la influencia que puede tener en la educación de los adolescentes. También muestra como éste puede ser utilizado como herramienta educativa dentro de un enfoque global inclusivo y transversal para lograr el perfil competencial de salida propuesto por el nuevo decreto de ordenación de las enseñanzas de la educación básica. La investigación, por un lado, hace una revisión histórica y reflexiona sobre los tres elementos que convergen en la temática planteada: el género musical de la canción protesta, las herramientas educativas y los elementos que las hacen apropiadas para un aprendizaje significativo y, finalmente, la vertiente sociológica de los usos y funciones de la música. Por otro lado, se elabora una unidad didáctica que, posteriormente es validada por un grupo de expertos. Palabras clave: canción protesta, motivación, emoción, ESO, enseñanza transversal, usos y funciones de la música, perfil competencial de salida.es
dc.description.abstractThis work delves into the use of the protest song within the current educational framework and studies its applicability in ESO (Compulsory Secondary Education). The research aims to show the importance of the message of the songs and the influence it can have on the education of the adolescents. It also shows how it can be used as an educational tool within a global inclusive and transversal approach to achieve the outgoing competency profile proposed by the new decree for the ordering of the teachings of basic education. The research, on the one hand, makes a historical review and reflects on the three elements that converge on the proposed topic: the musical genre of the protest song, the educational tools and the elements that make them appropriate for meaningful learning and, finally, the sociological aspect of the uses and functions of music. On the other hand, a didactic unit is developed and, later on, validated by a group of experts. Key words: protest song, motivation, emotion, ESO, transversal teaching, uses and functions of music, outgoing competency profile.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent85 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherMúsica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.subject.otherMotivació en l'educació -- Ensenyament secundaries
dc.titleLa cançó protesta: Desconstrucció del gènere per a la seva aplicació a l'aula de secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Albert Fontelles-Ramonet
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint