Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Pedagogia Montessori
dc.contributor.authorHall, Brinley
dc.date.accessioned2024-01-24T11:12:38Z
dc.date.available2024-01-24T11:12:38Z
dc.date.created2023-05-02
dc.date.issued2023-05-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7664
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractThis study aims to describe and explore the prosocial behaviors of children between the ages of three to six in two Montessori classrooms through the use of naturalistic observation. This study also describes and analyzes the many other types of interactions that occur between two or more children within a mixed-age classroom. Additional focus is placed on considering how the classroom can be considered a “community of practice” through varying membership roles, including observer, helper, and teacher. Finally, this study will analyze how the traditional Montessori curriculum, created by Maria Montessori in the early-to-mid 20th century, and lead teacher behaviors, may influence prosocial behaviors observed within the classroom. Key words: Montessori, prosocial, helping, mixed-ageses
dc.description.abstractEste estudio pretende describir y explorar los comportamientos prosociales de niños de entre tres y seis años en dos aulas Montessori mediante el uso de la observación naturalista. Este estudio también describe y analiza los muchos otros tipos de interacciones que se producen entre dos o más niños dentro de un aula de edades mixtas. Además, se hace énfasis en considerar cómo el aula puede considerarse una "comunidad de práctica" a través de los distintos papeles de los miembros, entre los que se incluyen el de observador, ayudante y profesor. Por último, este estudio analizará cómo el plan de estudios Montessori tradicional, creado por María Montessori a principios y mediados del siglo XX, y los comportamientos de la maestra principal, pueden influir en los comportamientos prosociales observados dentro del aula. Palabras claves: Montessori, prosocial, ayuda, edades mixtases
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent101 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherMontessori, Mètode dees
dc.subject.otherAprenentatge sociales
dc.titleExamining Prosocial Interactions in Two Montessori Children's House Classrooms: A Case Studyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Montserrat Moix Puig
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Fitxers en aquest element

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix