dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Padrós Tuneu, Núria | |
dc.date.accessioned | 2024-02-07T07:31:27Z | |
dc.date.available | 2024-02-07T07:31:27Z | |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Padrós-Tuneu, N. (2018). L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya. Temps d’Educació, 55, p. 71-95. | es |
dc.identifier.issn | 0214-7351 | |
dc.identifier.issn | 2014-7627 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7764 | |
dc.description.abstract | En aquest article es presenta una revisió sobre els usos dels objectes educatius, especialment de la utilització dels materials intuïtius en els diferents centres educatius entre 1900 i 1940, període en el que el mètode intuïtiu va tenir una gran implantació a les escoles espanyoles. Per a dur a terme aquesta revisió, s’han analitzat diversos tipus de fonts visuals, concretament fotografies d’escoles, dibuixos realitzats per infants i films propagandístics i s’han tingut en compte els tipus d’objectes que apareixen representats en les diferents fonts estudiades, com estan distribuïts els materials i quin tipus d’ús se’n feia. Així mateix, s’ha buscat en la normativa diversos aspectes, en particular, dictàmens i ordres de compres cursades pel govern espanyol, que mostren fins a quin punt, des de l’administració, es va voler donar la imatge que s’estava dotant als centres de materials considerats innovadors. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 25 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Barcelona | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Pedagogia | es |
dc.subject.other | Museus | es |
dc.subject.other | Material didàctic | es |
dc.subject.other | Fotografia documental | es |
dc.title | L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1344/TE2018.55.5 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | es |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | es |