Pla de màrqueting del llançament d'un nou vi per part del Celler Cooperatiu d'Artés
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
El Pla de màrqueting que llegireu a continuació, és un treball professionalitzador, que té la
finalitat de buscar millores i oportunitats a explorar per part del Celler Cooperatiu d’Artés.
El treball està dividit en 4 grups principals d’informació els quals explicaré molt
detalladament a continuació.
La primera part consistirà en l'anàlisi extern del sector. Aquest, ens servirà per conèixer en
profunditat tot el sector del vi a Catalunya i a Espanya. En concret, parlarem de la demanda
del vi, del mercat, les propietats del vi, com s’elabora, quins tipus de vi hi ha, quines
condicions climàtiques afavoreix la vinya, quines propietats té el vi; entre d’altres. A més, ho
seguirem amb l’anàlisi complet de la Denominació d’Origen de Pla de Bages, òrgan
regulador que controla el sector del vi al territori, i representa als cellers de la comarca. Per
acabar amb la primera part de l’anàlisi intern, parlarem del mercat del vi a Espanya,
relacionat amb exportacions i importacions, i com opera la D.O Pla de Bages al mercat.
La segona part del treball la relacionarem amb l’anàlisi intern del Celler Cooperatiu d’Artés.
Per fer-ho possible, explicaré dades de producció, el portafoli de productes, com s’organitza,
quina història té, quina és la seva identitat corporativa, quins objectius té, etcetera.
La tercera part, seguirà la segona part de l'anàlisi extern del sector, i aquí he volgut incloure
l’anàlisi i comparació del celler amb els competidors, comparatives de productes, mapes de
posicionament… Per completar l’apartat, ho seguirà una explicació del mercat potencial de
cada tipologia de vi. Creacions de targets específics i buyers persona, i l’elaboració d’una
enquesta per tal de conèixer actituds i formes de consum de vi per part del consumidor.
La última part del treball, estarà relacionada ja amb el llançament del nou producte, i es farà
un anàlisi exhaustiu del DAFO i posicionament del celler, s’analitzarà quin producte li fa
falta, a quin tipus de públic pot anar adreçat, quines estratègies comercials es seguiran,
quines seran les formulacions estratègies i tàctiques de màrqueting que es duran a terme,
quines accions es seguiran, o quins pressupostos s’acordaran. D’aquesta forma, l’objectiu
principal del treball serà treure un vi negre de qualitat, que pugui competir de tu a tu amb els
principals competidors.
Dit això, aquesta només és una minuscula part del treball, i tota la feina que hi ha hagut a
darrere. Per tant, us convido a que llegiu la memòria, i que en acabat em compartiu les
opinions.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Cellers cooperatius
Màrqueting -- Planificació
Pages
133 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca