Transformant l'escola: Camins cap a una escola inclusiva, participada i compartida amb les famílies i l'entorn, des d'una perspectiva de governança del bé comú
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024Resumen
L'educació, un pilar fonamental en el desenvolupament de la societat, ha experimentat canvis significatius en la seva concepció i gestió al llarg del temps. En el context contemporani, on es reconeix l'educació com un bé comú, es posa de relleu la necessitat d'una participació activa de tots els agents involucrats, en particular, de les famílies. La present tesi se centra en explorar la influència de la participació familiar en els processos d’innovació i transformació educativa. Des d’una visió holística de l'educació, es proposa que les famílies no són merament espectadores, sinó agents actius que co-creen, modelen i enriqueixen el panorama educatiu. A través de les anàlisis i les dades extretes del quatre articles que composen aquesta tesi per compilació, se’n destaquen les diferents estratègies efectives per fomentar aquesta inclusió; el paper crucial de la governança i el poder en la dinàmica educativa; i com la teoria del bé comú es presenta com un eix per a la innovació en educació.
Education, a fundamental pillar in the development of society, has undergone significant changes in its conception and management over time. In the contemporary context, where education is recognised as a common good, the need for the active participation of all the agents involved, particularly families, is highlighted. This thesis focuses on exploring the influence of family participation in the processes of educational innovation and transformation. From a holistic point of view, it is proposed that families are not merely spectators, but active agents who co-create, model and enrich the educational panorama. Through the analyses and data from the four articles that make up this compilation thesis, it highlights the different effective strategies for fostering this inclusion; the crucial role of governance and power in educational dynamics; and how the theory of the common good is presented as an axis for innovation in education.
Tipo de documento
Tesis
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació inclusiva
Família i escola
Ensenyament -- Innovacions
Bé comú
Participació comunitària
Páginas
152 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Programa de Doctorat: Innovació I Intervenció Educatives
"Tesi per compendi d'articles"
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Tesis doctorals [286]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ca