Learning English as a Foreign Language: the use of storytelling and its effects on gender stereotypes
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
This study focuses on how very young learners can learn the names of different jobs in
English that do not have a gender bias. It also aims at finding out whether the words
learned carry out gender stereotypes for these very young learners. Three tests were
carried out at different times of the study; at the beginning, at the end of the storytelling
sessions and a final test four weeks later to be able to identify and analyze the
acquisition of vocabulary from the storytelling. The results suggest that storytelling is a
useful tool to teach the target language and to break gender stereotypes.
Key words: vocabulary acquisition, storytelling, gender stereotypes
Aquest estudi es centra en com els alumnes molt joves poden aprendre els noms de
diferents oficis en anglès que no tenen un biaix de gènere. També pretén esbrinar si les
paraules apreses tenen estereotips de gènere per a aquests aprenents molt joves. Es
van realitzar tres proves en diferents moments de l'estudi; al principi, al final de les
sessions de l’explicació de la història i una prova final quatre setmanes després per
poder identificar i analitzar l'adquisició de vocabulari a partir de la narració. Els resultats
suggereixen que la narració de contes és una eina útil per ensenyar la llengua estrangera
i trencar els estereotips de gènere.
Paraules clau: adquisició de vocabulari, literatura, estereotips de gènere.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Pages
45 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca