Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorPlanas Comellas, Anna
dc.date.accessioned2024-05-13T12:32:32Z
dc.date.available2024-05-13T12:32:32Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7897
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractThe objective of this study was to analyze the effectiveness of learning environments in early childhood education for teaching English as a foreign language, as well as to see if the requirements of learning environments match the requirements of teaching foreign languages at a young age. With this objective in mind, data was collected through interviews to early childhood education teachers and experts in language acquisition and early childhood education. The results indicate that although learning environments can be beneficial for the development of skills such as discovery or creativity, it is not a suitable resource for teaching English due to the lack of interaction and exposure to the language, which are essential aspects for its acquisition. Key words: Learning Environments, English as a Foreign Language (EFL), Teaching English, Early childhood education.es
dc.description.abstractL'objectiu d'aquest estudi va ser analitzar l'eficàcia dels ambients d'aprenentatge en l'Educació Infantil per l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera, així com veure si els requisits dels ambients d'aprenentatge casen amb els requisits de l'ensenyament de llengües estrangeres en edats primerenques. Per això, s'ha realitzat una recopilació de dades mitjançant entrevistes a mestres d’Educació Infantil, i a expertes en adquisició de llengües i Educació Infantil. Els resultants indiquen que, tot i que els ambients d'aprenentatge poden ser beneficiosos pel desenvolupament d'habilitats com la descoberta o la creativitat, no és un recurs adequat per a l'ensenyament de l'anglès, a causa de la falta d'interacció i a la no existent exposició constant amb la llengua, aspectes els quals són essencials per la seva adquisició. Paraules clau: Ambients d’aprenentatge, anglès com a llengua estrangera, ensenyament de l’anglès, Educació Infantil.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent71 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAnglès -- Educació infantiles
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.titleAre learning environments in Early Childhood Education a resource for the teaching of English as a foreign language to very young learners?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint