Anàlisi del recurs dels àlbums il·lustrats des de la perspectiva de la inclusió a l’aula a l’Escola Voltregà
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-04-08Resumen
The purpose of this research is to analyze if picture books are a good resource for
inclusion in primary education classrooms. First of all, in order to be able to give an
answer to the proposed objective this work has been based on a theoretical foundation
of different authors. Then, a qualitative research has been carried out. More specifically,
the case study method was chosen in the school Escola Voltregà. Three research
instruments were used: interviews, document analysis and observation. Four interviews
were conducted with the school's teachers, as well as the analysis of the school's
educational project and two picture books, and finally, two direct non-participant
observations were carried out. Through the results obtained in this study, it has been
possible to conclude that picture books have an impact and help to promote inclusion
in the classroom.
Key words: Education, inclusion, children’s literature, picture books, classroom library.
En aquest treball es pretén analitzar si els àlbums il·lustrats són un bon recurs per a la
inclusió a les aules d’educació primària. Per poder donar una resposta a l’objectiu
plantejat, primerament, aquest treball s’ha basat en una fonamentació teòrica de
diferents autors i autores. Seguidament, s’ha dut a terme una investigació qualitativa.
Més concretament, s’ha escollit el mètode de l’estudi de cas en el centre educatiu de
l’Escola Voltregà. S’ha fet ús de tres instruments de recerca: l’entrevista, l’anàlisi de
documents i l’observació. S’han dut a terme quatre entrevistes al professorat de
l’escola, així com l’anàlisi del projecte educatiu de centre i dos àlbums il·lustrats i,
finalment, s’han realitzat dues observacions directes no participants. A través dels
resultats obtinguts en aquest estudi, s’ha pogut arribar a la conclusió que els àlbums
il·lustrats tenen un impacte i ajuden a promoure la inclusió a l’aula.
Paraules clau: Educació, inclusió, literatura infantil, àlbums il·lustrats, biblioteca d’aula.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Llibres d'imatges per a infants
Educació inclusiva
Páginas
89 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca