Quins efectes té el grau de moviment implicat durant les tasques en l'atenció dels infants de 8 a 10 anys?
Author
Other authors
Publication date
2023-05-08Abstract
Els actuals canvis tecnològics han fet variar els hàbits dels infants. Per una banda, el creixent nivell de sedentarisme infantil ha fet augmentar exponencialment les malalties associades a aquest. Per altra banda, l’abús de noves tecnologies ha portat als infants a l’augment de dificultat per a concentrar-se durant les tasques. Davant d’aquests canvis de la societat, les escoles s’han d’adaptar amb rapidesa i buscar noves estratègies per a ajudar als infants. Una d’aquestes estratègies és la integració de moviment a l’aula i, en aquest sentit, aquest treball presenta un anàlisi comparatiu dels canvis en l’atenció sostinguda dels infants en tasques amb implicació d’intensitat de moviment baixa i tasques amb intensitat de moviment moderada. L’estudi es realitza mitjançant l’observació sistemàtica de 6 infants d’entre 8 i 10 anys, de gèneres diferents, durant la realització de quatre sessions d’una hora cadascuna, dues de moviment baix i dues de moviment moderat. Els resultats d’aquest, indiquen una millora del temps de concentració dels infants, així com una tendència de concentració més elevada, en tasques amb intensitat de moviment moderat.
Paraules clau: Moviment, activitat física, atenció, atenció sostinguda, concentració.
Current technological advances have changed the behavior of children. On the one hand, the increasing level of children's sedentary lifestyles has exponentially increased the diseases associated with it. On the other hand, the use of new technologies has made it more difficult for children to concentrate during the class activities. Due to these changes in society, schools have been quick to adapt and use new strategies to help children. One of these strategies is the integration of movement in the classroom and this paper presents a comparative analysis of changes in children sustained attention in tasks with low movement intensity involvement and tasks with moderate movement intensity. The study was carried out through the systematic observation of 6 children between 8 and 10 years old and different gender, during the performance of four sessions of one hour each, two of low moviment and two of moderate movement. The results of this, indicate a increase in the children concentration time, as well as a tendency of higher concentration, in tasks with moderate movement intensity.
Key words; Movement, physical activity, attention, sustained attention, concentration
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Atenció
Educació primària
Exercici
Pages
45 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca