Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorMinguell Ribas, Alba
dc.date.accessioned2024-05-29T07:25:50Z
dc.date.available2024-05-29T07:25:50Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7923
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractLa societat es troba en un procés de canvi constant el qual l’escola ha d’acompanyar inevitablement, i per tant, adaptar-se constantment a allò que succeeix i les demandes que es produeixen. Dins d’aquest procés de canvi es troba la formació d’una societat cada vegada més diversa, i com a conseqüència, també afecta al context educatiu. Per tal de poder fer front a aquesta diversitat, és necessari pensar i repensar les metodologies que s’empren a l’aula per tal que siguin efectives i tinguin com a objectiu principal l’atenció a tot l’alumnat. En aquest sentit, aquest treball es centra en una estratègia que constitueix un suport universal (i que per tant, es dirigeix a tot l’alumnat), i que té l’objectiu de contribuir a aquest objectiu inclusiu: la codocència. Després de fer força recerca, es tracta la codocència dins del marc educatiu com dos o més mestres que col·laboren en la tasca educativa amb un objectiu concret i una responsabilitat conjunta, i contempla la variació en el nivell de participació dels mestres. En aquest treball, doncs, s’ha fet un anàlisi exhaustiu del funcionament d’aquesta estratègia en una escola en concret de Buenos Aires, i s’ha fet a partir d’instruments com l’entrevista, l’observació qualitativa en diferents moments a l’aula i el grup de discussió amb infants. La recerca m’ha permès conèixer les limitacions de la pràctica però alhora determinar si realment constitueix una resposta inclusiva a la diversitat a l’escola. Paraules clau: codocència, societat diversa, suport universal, mesura inclusiva, mestres que col·laboren, educació primària.es
dc.description.abstractSociety is undergoing a process of constant change, which the school must inevitably accompany, and therefore constantly adapt to what is happening and the demands that arise. This process of change includes the formation of an increasingly diverse society, and as a consequence, it also affects the educational context. In order to be able to deal with this diversity, it is necessary to think and rethink the methodologies used in the classroom so that they are effective and have as their main objective the attention to all pupils. In this sense, this final disertation focuses on a strategy that constitutes a universal support (and therefore is addressed to all students), and which aims to contribute to this inclusive objective: co-teaching. After a great deal of research, co-teaching is treated within the educational framework as two or more teachers collaborating in the educational task with a specific objective and joint responsibility, and contemplates the variation in the level of participation of the teachers. In this work, therefore, an exhaustive analysis has been made of the functioning of this strategy in a specific school in Buenos Aires, using instruments such as the interview, qualitative observation at different times in the classroom and the discussion group with children. The research has allowed me to know the limitations of the practice but at the same time to determine if it really constitutes an inclusive response to diversity at school. Key words: co-education, diverse society, universal support, inclusive measure, collaborative teachers, primary education.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent118 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació primàriaes
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.subject.otherDocència en equipes
dc.titleAnàlisi de la codocència com estratègia per a la inclusió a una escola d'un barri de Buenos Aires (Argentina)es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint