Percepció dels docents de secundària de Colòmbia envers la interdisciplinarietat i el rol de l’educació física en aquesta
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2023-05-19Resum
La interdisciplinarietat és una estratègia pedagògica que implica la interacció de
diferents disciplines, en diàleg i col·laboració per aconseguir un nou coneixement.
Aquesta pren una gran rellevància educativa els últims trenta anys a causa de la
impossibilitat de donar respostes a problemes del món per es molt especialitzades
disciplines i a la manca de motivació per part de l'alumnat.
Aquest estudi consta de la investigació per saber quina és la percepció del professorat
de l'institut Institución Educativa Eduardo Santos de Medellín envers la
interdisciplinarietat i quin rol assumeix l'educació física en ella. S'ha entrevistat a
quatre docents del centre i s'ha fet una anàlisi del contingut. S'ha observat que
coincideixen amb gran part les fonts consultades en els conceptes i fenòmens que
condicionen l'òptima aplicació d'aquesta metodologia i en què per aplicar aquesta
metodologia cal, com a docent, saber sobreposar-se a les barreres que sorgeixen.
Paraules clau: Interdisciplinarietat, educació, percepció docent, educació física.
Interdisciplinarity is a pedagogical strategy that involves the interaction of different
disciplines, in dialogue and collaboration, to achieve new knowledge. It has gained
significant educational relevance in the last thirty years due to the inability of
specialized disciplines to provide answers to real-world problems and the lack of
student motivation.
This study aims to investigate the perception of the teaching staff at the Eduardo
Santos Educational Institution in Medellín regarding interdisciplinarity and the role of
physical education within it. Four teachers from the institution were interviewed, and a
content analysis was conducted. It was observed that there is a significant overlap
between the consulted sources regarding the concepts and phenomena that influence
the optimal implementation of this methodology, and it is emphasized that as
educators, one must overcome the barriers that arise in order to effectively apply this
methodology.
Keywords: Interdisciplinarity, education, teacher perception, physical education.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Educació física
Interdisciplinarietat en l'ensenyament
Professors
Pàgines
82 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca