Anàlisi sobre els elements de la formació inicial del grau de mestre d'Educació Primària de la FETEP de la UVic-UCC que contribueixen a construir una competència inclusiva
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
La present recerca busca donar resposta als elements principals de la FETEP de la
UVic-UCC que contribueixen a construir la competència inclusiva dels estudiants i de les
estudiants futurs i futures mestres. La motivació principal que m'ha portat a investigar
aquesta pregunta és que en el nostre món cada vegada és més competitiu i els mestres
i les mestres tenim el gran repte d'enfrontar-nos-hi perquè creiem fermament amb els
drets de les persones, amb l'equitat i l'educació. Per tant, veiem l'educació inclusiva com
a resposta a aquesta situació. Una educació inclusiva de qualitat i real que només és
possible amb uns mestres i unes mestres realment competents i aquí és on rau la feina
de les universitats, ja que aquesta preparació no és possible sense posar-hi una mirada
inclusiva. Per tal d'assolir aquest objectiu es realitza una investigació a partir d’un estudi
de cas a partir de diferents instruments: entrevistes i qüestionari a professorat de la
FETEP de la UVic-UCC del grau de mestre d’educació primària i un grup de discussió a
alumnat del mateix grau que està acabant el quart curs. Aquests instruments emprats
han ajudat a recollir-ne la informació, per després analitzar-la i contrastar-la amb
diversos autors i autores de referència per tal de respondre a la pregunta de recerca.
Paraules clau: Educació inclusiva, Formació inicial de mestres de primària, UVic-UCC i
perfil de mestre inclusiu.
The present research seeks to answer the main elements of UVic-UCC's FETEP that
contribute to building the inclusive competence of students and future students and
future teachers. The main motivation that has led me to investigate this question is that
our world is becoming more and more competitive and teachers have the great
challenge to face it in order to create ferment with people's rights, equity and education.
That is why we see inclusive education as a response to this situation. A real, quality
inclusive education is only possible with truly competent teachers, and this is where the
work of the universities comes into play, since this preparation is not possible without an
inclusive approach. To ensure this objective, a research was carried out, based on a
case study with different instruments: interviews and a survey of UVic-UCC's FETEP
teaching staff from the primary education teaching degree and a discussion group with
students from the same degree who are finishing their fourth year. These instruments have helped to collect the information, which was then analysed and contrasted with
various reference authors in order to answer the research question.
Key words: Inclusive education, Initial training of primary school teachers, UVic-UCC and
inclusive teacher profile.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva -- Educació primària
Mestres -- Formació
Pages
202 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats