Anàlisi dels processos d'inclusió/exclusió (assetjament escolar) i les seves particularitats identitàries, tòpics i prejudicis socials dins dues escoles de contextos educatius diferents
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
Resum
Avui dia, l'assetjament escolar esdevé una trista realitat que es troba més present que
mai dins les aules i, és per això, que com a futures docents considerem essencial
actuar-hi al respecte a través d'unes mesures preventives amb protocols d'intervenció
del Departament de Catalunya. Tanmateix, fer esment que ens trobem dins una
societat cada vegada més diversa i menys inclusiva. A conseqüència, els centres
educatius i les aules en són un reflex de la nostra societat i en la majoria d'ocasions es
generen conflictes o assetjament escolar sigui per prejudicis, tòpics o particularitats
identitàries. Així doncs, l'objectiu principal del nostre estudi és identificar i contrastar
les percepcions del professorat de les escoles seleccionades a través dels tòpics o
prejudicis socials, mitjançant observacions participatives d'aula i la resolució dels
processos d'inclusió i exclusió dins contextos educatius diferents. Per tant, hem pogut
observar que l'assetjament escolar tot i que intenta passar desapercebut, és un
problema greu i real que afecta a tot l'entorn educatiu.
Paraules clau: assetjament escolar, educació primària, conflictes, convivència,
detonants de l’assetjament, prevenció.
Abstract.
Today, bullying is a sad reality that is more present than ever in the classroom and,
therefore, as future teachers we consider essential to act on it through preventive
measures with intervention protocols of the Department of Catalonia. Also, to
emphasize that we find ourselves in a society that is becoming more and more diverse
and less inclusive. As a result, schools and classrooms are a reflection of our society
and on most occasions conflicts or school bullying are generated either by prejudices,
stereotypes or identity particularities. Therefore, the main objective of our study is to
identify and contrast the perceptions of the teachers of the selected schools through
social prejudices or topics, by means of participatory classroom observations and the
resolution of the processes of inclusion and exclusion in different educational contexts.
Thus, we have been able to observe that school bullying, although it tries to go
unnoticed, is a serious and real problem that affects the entire educational
environment.
Key words: school bullying, primary education, conflicts, coexistence, triggers of
bullying, prevention.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Assetjament escolar
Convivència escolar
Pages
127 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats