Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCanals Botines, Mireia
dc.contributor.authorRaluy Alonso, Àngel
dc.date.accessioned2024-07-29T07:41:06Z
dc.date.available2024-07-29T07:41:06Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCanals-Botines, M., Raluy Alonso, A. (2023). Digital Literature Literacy (DLL) and Literature Digital Reading (LDR) in European Schools. Techno-review, 13(4). https://doi.org/10.37467/revtechno.v13.4810es
dc.identifier.issn2695-9933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8114
dc.description.abstractDILECTINGS (Digital Literature Educational Competences for Teachers: Intercultural Inclusive Good Practices) is a European Key Action 2 Project that explores digital literature teaching. Digital literature—literature intended as authentic materials with cultural value—is an engaging and interactive narrative form delivered via digital media, that encompasses the language of books, films, web pages, radio, among others. This paper aims to present a preliminary questionnaire to explore the needs of primary and secondary teachers in terms of digital literature literacy and literature digital reading. This article will show the questionnaire design process to carry out a proper needs analysis.es
dc.description.abstractDILECTINGS (Digital Literature Educational Competences for Teachers: Intercultural Inclusive Good Practices) es una Acción Clave Europea que explora la enseñanza de literatura digital. La literatura digital -literatura concebida como material auténtico con valor cultural- es una forma narrativa atractiva e interactiva que se ofrece a través de medios digitales y que abarca el lenguaje de los libros, las películas, las páginas web y la radio, entre otros. La primera necesidad que pretende cubrir este proyecto es la de proporcionar un cuestionario que responda a las necesidades de los profesores de primaria y secundaria en cuanto a la alfabetización literaria digital y la lectura digital de literatura. Este artículo explicará el proceso de creación del cuestionario a fin de llevar a cabo un análisis de necesidades.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent9 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherGKA edicioneses
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEnsenyament primaries
dc.subject.otherEnsenyament secundaries
dc.subject.otherAudiovisualses
dc.subject.otherAlfabetització digitales
dc.titleDigital literature literacy (DLL) and literature digital reading (LDR) in European Schoolses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.37467/revtechno.v13.4810
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones
dc.indexacioIndexat a SCOPUSes


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint