Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Psicologia General Sanitària
dc.contributor.authorSardà Cabero, Xavier
dc.date.accessioned2024-12-02T11:29:31Z
dc.date.available2024-12-02T11:29:31Z
dc.date.created2024-06-30
dc.date.issued2024-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8207
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractEstà fonamentat amb nombrosos estudis que l’estrès laboral és una de les causes principals de malestar psicològic a la societat actual. Per altra banda, també hi ha evidència científica en el sentit que un alt nivell d’habilitats mindfulness (atenció plena) és un mediador positiu en la reducció de l’estrès. Amb aquest estudi pilot es pretenia explorar si les puntuacions en habilitats mindfulness (HHMM) d’un grup de professorat universitari correlacionaven amb les puntuacions d’aquest grup en benestar psicològic laboral (BPL). És a dir, si els professors i professores amb un nivell més alt d’habilitats d’atenció plena també gaudien d’un nivell més baix d’estrès i per tant més alt en benestar. Per investigar-ho es va seleccionar un grup de professors i professores del Màster Universitari de Psicologia General Sanitària (MUPGS) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic- UCC) i es van avaluar les seves habilitats d’atenció plena. Amb aquest objectiu es van utilitzar quatre instruments per mesurar les HHMM, i un per avaluar el BPL. Els tests es van configurar a la plataforma REDCap i la resposta dels participants a l’estudi es va recollir en línia. Els resultats mostren una correlació forta entre la faceta mindfulness d’atenció plena i el BPL, i una correlació moderada entre les facetes de consciència i connexió corporal amb el BPL. En canvi, mostren una correlació dèbil entre les HHMM generals i el BPL. Aquests resultats no presenten concordança amb la literatura prèvia. Les causes podrien ser el reduït volum de la mostra i l’excessiva extensió dels qüestionaris que podrien haver provocat un efecte de cansament en els participants a l’hora de respondre. Tot i així, es considera que l’estudi ens permet sumar experiència per a un possible futur estudi més ampli. Paraules clau: habilitats mindfulness, benestar psicològic, professorat universitaries
dc.description.abstractIt is based on numerous studies that work stress is one of the main causes of psychological discomfort in today's society. On the other hand, there is also scientific evidence that a high level of mindfulness skills is a positive mediator in reducing stress. This pilot study aimed to explore whether the scores in mindfulness skills (HHMM) of a group of college professors correlated with the scores of this group in psychological well-being at work (BPL). In other words, if teachers with a higher level of mindfulness skills also enjoyed a lower level of stress and therefore a higher level of well-being. To investigate this, a group of professors from the Master's Degree in General Health Psychology (MUPGS) of the University of Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) was selected and their mindfulness skills were assessed. With this aim, four instruments were used to measure the HHMM, and one to assess the BPL. The quizzes were set up on the REDCap platform and the response of the study participants was collected online. The results show a strong correlation between the mindfulness facet of mindfulness and BPL, and a moderate correlation between the mindfulness and body connection facets with BPL. Instead, they show a weak correlation between overall HHMMs and BPL. These results are not consistent with previous literature. The causes could be the small volume of the sample and the excessive length of the questionnaires which could have caused a fatigue effect in the participants when answering. Even so, it is considered that the study allows us to add experience for a possible future wider study. Keywords: minfulness skills, well-being, college professorses
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent37 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAtenció plenaes
dc.subject.otherProfessors universitarises
dc.subject.otherBenestar -- Aspectes psicològicses
dc.titleAvaluació de la correlació entre les habilitats mindfulness i el benestar psicològic laboral en professorat universitari. Un estudi pilotes
dc.title.alternativeEvaluation of the correlation between mindfulness skills and occupational psychological well-being in college professors. A pilot study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Anna Casellas Grau
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix