Investigació avaluativa del projecte Rockin: a través de la mirada dels docents especialistes de música dels centres participants
Author
Other authors
Publication date
2024-06-30Abstract
La present investigació pretén realitzar un estudi de cas del projecte Rockin, dedicat a
la formació i a la pràctica grupal instrumental, focalitzant-se en la mirada dels docents
especialistes de música que acullen el projecte als seus centres. El treball té com a
finalitat esdevenir una eina que permeti el creixement del projecte aportant dades que
serveixin per al redisseny, si és precisa, de les diferents dimensions que s'han considerat
rellevants per a assegurar l'èxit del programa: el perfil docent, l'encaix curricular, els
espais i els materials.
La recerca, d'una banda, descriu el marc contextual que conforma actualment el projecte
Rockin: centres implicats, empreses i entitats involucrades, equips pedagògics i gestors,
espais de treball, mètodes de finançament, metodologia pedagògica aplicada.
D'altra banda, es porta a cap una recollida de dades de la percepció, vers diferents
elements que intervenen al projecte, dels docents especialistes de música involucrats
en aquest.
Paraules clau: Rockin, universalització de la música, investigació avaluativa, docents
especialistes de música, secundària, ESO.
La presente investigación pretende realizar un estudio de caso del proyecto Rockin,
dedicado a la formación y a la práctica grupal instrumental, focalizándose en la mirada
de los docentes especialistas de música que acogen el proyecto en sus centros. El
trabajo tiene como finalidad convertirse en una herramienta que permita el crecimiento
del proyecto aportando datos que sirvan para el rediseño, si es preciso, de las diferentes
dimensiones que se han considerado relevantes para asegurar el éxito del programa: el
perfil docente, el encaje curricular, los espacios y los materiales.
La investigación, por un lado, describe el marco contextual que actualmente conforma
el proyecto Rockin: centros implicados, empresas y entidades involucradas, equipos pedagógicos y gestores, espacios de trabajo, métodos de financiación, metodología
pedagógica aplicada.
Por otra parte, se lleva a cabo una recogida de datos de la percepción, hacia diferentes
elementos que intervienen en el proyecto, de los docentes especialistas de música
involucrados en éste.
Palabras clave: Rockin, universalización de la música, investigación evaluativa,
docentes especialistas de música, secundaria, ESO.
This research aims to carry out a case study of the Rockin project, dedicated to training
and instrumental group practice, focusing on the point of view of the specialist music
teachers who host the project in their schools. The work aims to become a tool that will
allow the project to grow, providing data that will serve for the redesign, if necessary, of
the different dimensions that have been considered relevant to ensure the success of
the programme: the teaching profile, the curricular fit, the spaces and the materials.
The research, on the one hand, describes the contextual framework that currently makes
up the Rockin project: centres involved, companies and entities involved, pedagogical
and management teams, work spaces, financing methods, applied pedagogical
methodology.
On the other hand, data is collected on the perception of the different elements involved
in the project by the specialist music teachers involved in the project.
Key words: Rockin, universalisation of music, evaluative research, specialist music
teachers, secondary school, ESO.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor: Dr. Lluís Solé
Language
Catalan
Pages
96 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca