Introducing English through Rhymes and Body Movements in Early Childhood Education
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
The main objective of this final year project was to create nursery rhymes and relate
them to body movements to introduce English to very young learners. Teachers can
use these rhymes to give children a moment of introductory exposure to English based
on enjoyment and fun. The musicality, rhythm, repetition and physical movements will
capture the children's attention and make this resource accomplish its objective of
experimenting and playing with the language. The four rhymes with their specific
movements, the didactic guide and the small blog in the project are designed for
teachers who want to introduce the English language playfully.
L'objectiu principal d'aquest treball de fi de curs és crear rimes infantils i relacionar-les
amb els moviments corporals per introduir l'anglès als infants d’educació infantil. Els i
les mestres poden utilitzar aquestes rimes com a recurs per oferir als infants un
moment d'exposició introductòria a l'anglès, basada en el gaudi i la diversió. La
musicalitat, el ritme, la repetició i els moviments físics són els elements que captaran
l'atenció dels nens i nenes i faran que aquest recurs assoleixi el seu objectiu
d’experimentar i jugar amb el llenguatge. Les quatre rimes amb els seus moviments
relacionats, la guia didàctica i el petit bloc que hi ha al projecte estan pensats per a
docents que volen introduir lúdicament la llengua anglesa.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Cançons infantils
Cançons infantils angleses
Pages
40 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca