Implementing Storytelling and Total Physical Response in a Preschool Classroom
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
The following study investigates and analyses the impact of Storytelling and Total
Physical Response (TPR) approaches for introducing a foreign language into
English as a second language classroom. The exposure of a group of
four-year-old children to a three-week didactic intervention employing a
pre-test/post-test/delayed test is explored as part of extensive theoretical research
that frames the project. The findings of the Catalan study show that combining
both methodologies improves receptive vocabulary acquisition and promotes
productive vocabulary since provides essential elements which in return promote
effective learning, such as increased motivation, an intuitive connection between
graphic resources and meaning, and diversity of resources, all of which are valued
positively. As a result, this study offers a critical viewpoint on how to incorporate
the English language into kindergarten classrooms by observing gestural
engagement using storytelling.
El següent article investiga i analitza l'eficàcia de les metodologies Storytelling i
Total Physical Response (TPR) per introduir una llengua estrangera en una aula
d'anglès com a segona llengua. A través d'una exhaustiva investigació teòrica que
emmarca el projecte, s'estudia l'exposició d'un grup d'infants de quatre anys a una
intervenció didàctica de tres setmanes emprant un pretest/ post test/ delayed-test.
Aquest projecte compara vint infants abans, immediatament després, i a llarg
termini, la capacitat de retenció i consegüent aprenentatge d'una llengua
estrangera (L2/L3). Les conclusions de l'estudi català mostren que la combinació
d'ambdues metodologies garanteix una millora en l'adquisició de vocabulari
receptiu i promou el vocabulari productiu, ja que els proporciona elements
essencials que afavoreixen un bon aprenentatge, com una major motivació, una
relació senzilla entre recurs gràfic i significat, i diversitat de recursos, elements els
quals es valoren positivament. Com a resultat, aquest estudi presenta una
perspectiva crítica sobre com introduir la llengua anglesa dins les aules d'infantil
buscant la interacció gestual a través de l'storytelling.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Adquisició del llenguatge
Llengües estrangeres
Educació infantil
Pages
84 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca