Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorComellas Ortega, Júlia
dc.date.accessioned2024-12-17T12:03:52Z
dc.date.available2024-12-17T12:03:52Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8285
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractPronunciation is essential for speakers to communicate effectively. Catalan and Spanish speakers present diverse difficulties when producing specific English phonemes that can impair the intelligibility of speech. Therefore, the present study aims to analyse the perception and production of the /v/ phoneme in English among a group of English Young Learners. Participants were tested through a pre-test, post-test, and delayed post-test before and after a didactic intervention that used the strategies of minimal pairs and tongue twisters to seek improvements in pronunciation. Outcomes demonstrated that perception and production benefited from the intervention, although they showed that the fossilisation process may impede further progress in pronunciation learning.es
dc.description.abstractLa pronúncia és essencial perquè els parlants es comuniquin efectivament. Els parlants de català i castellà presenten diverses dificultats en produir certs fonemes en anglès que poden perjudicar la intel·ligibilitat del discurs. Per això, el present estudi pretén analitzar la percepció i producció del fonema /v/ en anglès entre un grup d'infants d’Educació primària. Els participants es van sotmetre a un pretest, un posttest i un posttest diferit abans i després d'una intervenció didàctica que va utilitzar les estratègies de parells mínims i embarbussaments per buscar millores en la pronúncia. Els resultats van demostrar que la percepció i la producció es van beneficiar de la intervenció, tot i que van mostrar que el procés de fossilització pot impedir progressar en l'aprenentatge de la pronúncia.es
dc.description.abstractLa pronunciación es esencial para que los hablantes se comuniquen efectivamente. Los hablantes de catalán y español presentan diversas dificultades para producir ciertos fonemas en inglés que pueden perjudicar la inteligibilidad del discurso. Por tanto, el presente estudio pretende analizar la percepción y producción del fonema /v/ en inglés entre un grupo de niños y niñas de Educación primaria. Los participantes se sometieron a un pre-test, un post-test y a un post-test diferido antes y después de una intervención didáctica que utilizó las estrategias de pares mínimos y trabalenguas para buscar mejoras en la pronunciación. Los resultados demostraron que la percepción y producción se beneficiaron de la intervención, aunque mostraron que el proceso de fosilización puede impedir progresar en el aprendizaje de la pronunciación.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent33 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació primàriaes
dc.subject.otherFonèticaes
dc.subject.otherEmbarbussamentses
dc.titleImproving pronunciation in primary education using minimal pairs and tongue twisterses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint