Mostra el registre parcial de l'element
L’escola inclusiva
| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
| dc.contributor.author | Nascimento Rodrigues, Bruna Manuela | |
| dc.date.accessioned | 2024-12-20T08:26:18Z | |
| dc.date.available | 2024-12-20T08:26:18Z | |
| dc.date.created | 2024-05 | |
| dc.date.issued | 2024-05-05 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8311 | |
| dc.description | Curs 2023-2024 | es |
| dc.description.abstract | Les escoles inclusives han de respondre a la diversitat de l’alumnat, i per aconseguir ho, cal que tot l’alumnat estigui present, participi i aprengui. El present estudi consisteix en fer un anàlisis de la situació actual en els centres educatius, i així identificar els aspectes que afavoreixen la inclusió i les barreres que ho impedeixen. En l’actualitat, hi ha múltiples centres que es defineixen com a inclusius, però que utilitzen pràctiques i metodologies excloents. Aquest estudi té com a objectiu identificar i analitzar les característiques d’un aula ordinària per donar resposta educativa inclusiva a la diversitat. A més, d’identificar les mesures curriculars, metodològiques i organitzatives que es posen en joc per atendre a la diversitat, i analitzar les barreres que impedeixen l’aplicació de pràctiques inclusives. L’estudi es durà a terme a través d’una metodologia qualitativa, realitzant entrevistes semiestructurades, grup de discussió i observacions d’aula en el context de primera ensenyança. Els resultats de l’estudi mostren que tot i haver-hi mesures inclusives incorporades dins de l’aula i del centre, es continuen emprant estratègies excloents per l’alumnat | es |
| dc.description.abstract | Inclusive schools must respond to the diversity of students, and to achieve this, students must be present, participate and learn. The present study consists of analyzing the current situation in schools, and thus identifying the aspects that favor inclusion and the barriers that prevent it. Currently, there are multiple centers that define themselves as inclusive, but that use exclusionary practices and methodologies. 4 This study aims to identify and analyze the characteristics of an ordinary classroom to provide an inclusive educational response to diversity. In addition, to identify the curricular, methodological and organizational measures that are put into play to attend to diversity, and analyze the barriers that prevent the application of inclusive practices. The study will be carried out through a qualitative methodology, carrying out semi structured interviews, discussion groups and classroom observations in the context of primary education. The results of the study show that despite the inclusion of inclusive measures in the classroom and in the school, exclusionary strategies continue to be used. | es |
| dc.format | application/pdf | es |
| dc.format.extent | 144 p. | es |
| dc.language.iso | cat | es |
| dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
| dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
| dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
| dc.subject.other | Metodologia | es |
| dc.subject.other | Organització | es |
| dc.subject.other | Escoles | es |
| dc.title | L’escola inclusiva | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
| dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Psicologia [223]

