Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorNascimento Rodrigues, Bruna Manuela
dc.date.accessioned2024-12-20T08:26:18Z
dc.date.available2024-12-20T08:26:18Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8311
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractLes escoles inclusives han de respondre a la diversitat de l’alumnat, i per aconseguir ho, cal que tot l’alumnat estigui present, participi i aprengui. El present estudi consisteix en fer un anàlisis de la situació actual en els centres educatius, i així identificar els aspectes que afavoreixen la inclusió i les barreres que ho impedeixen. En l’actualitat, hi ha múltiples centres que es defineixen com a inclusius, però que utilitzen pràctiques i metodologies excloents. Aquest estudi té com a objectiu identificar i analitzar les característiques d’un aula ordinària per donar resposta educativa inclusiva a la diversitat. A més, d’identificar les mesures curriculars, metodològiques i organitzatives que es posen en joc per atendre a la diversitat, i analitzar les barreres que impedeixen l’aplicació de pràctiques inclusives. L’estudi es durà a terme a través d’una metodologia qualitativa, realitzant entrevistes semiestructurades, grup de discussió i observacions d’aula en el context de primera ensenyança. Els resultats de l’estudi mostren que tot i haver-hi mesures inclusives incorporades dins de l’aula i del centre, es continuen emprant estratègies excloents per l’alumnates
dc.description.abstractInclusive schools must respond to the diversity of students, and to achieve this, students must be present, participate and learn. The present study consists of analyzing the current situation in schools, and thus identifying the aspects that favor inclusion and the barriers that prevent it. Currently, there are multiple centers that define themselves as inclusive, but that use exclusionary practices and methodologies. 4 This study aims to identify and analyze the characteristics of an ordinary classroom to provide an inclusive educational response to diversity. In addition, to identify the curricular, methodological and organizational measures that are put into play to attend to diversity, and analyze the barriers that prevent the application of inclusive practices. The study will be carried out through a qualitative methodology, carrying out semi structured interviews, discussion groups and classroom observations in the context of primary education. The results of the study show that despite the inclusion of inclusive measures in the classroom and in the school, exclusionary strategies continue to be used.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent144 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.subject.otherMetodologiaes
dc.subject.otherOrganitzacióes
dc.subject.otherEscoleses
dc.titleL’escola inclusivaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint