La importància de la comunicació i el màrqueting en l’èxit dels artistes musicals urbans en català
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Resumen
La indústria musical es troba en un panorama canviant on les noves tecnologies i la
digitalització han suposat una reestructuració i un canvi de model de negoci d’aquesta.
El negoci del disc està arribant a la seva fi i els artistes, grups musicals, professionals i
discogràfiques s’han hagut de reinventar per buscar noves formes de comercialització de
la música.
En aquest context, en el present treball s’estudia i s’analitza l’ús i, conseqüentment, la
influència de la comunicació i el màrqueting a l’hora de promocionar els productes
musicals actualment. Amb l’extinció del negoci i model tradicional de la indústria musical,
la comunicació digital ha passat a ser la via de promoció de la majoria d’artistes. A part,
la intervenció de professionals de la comunicació per estudiar el context de cada artista
o grup musical i desenvolupar les estratègies correctes en cada moment és cada dia més
essencial i diferencial.
Més concretament, el focus de la investigació en aquest projecte és estudiar diferents
estratègies de comunicació d’artistes de música urbana en català. Amb entrevistes en
profunditat a cinc perfils transcendentals en el panorama musical urbà català, l’estudi de
les xarxes socials i l’anàlisi de la creació de marca o identitat d’un artista, s’ha demostrat
la importància i influència que ha passat a tenir avui dia la comunicació i el màrqueting a
l’hora de promocionar satisfactòriament la música que es llança al mercat
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Comunicació
Màrqueting
Català
Música
Páginas
88 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Periodisme [75]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca