Mostrar el registro sencillo del ítem
El cinema com auxiliar de la lectura i la identificació dels recursos literaris a secundària
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Olari, Radu-Andrei | |
dc.date.accessioned | 2025-01-10T13:50:35Z | |
dc.date.available | 2025-01-10T13:50:35Z | |
dc.date.created | 2024-06-30 | |
dc.date.issued | 2024-06-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8367 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | En el present treball s’exposa la fonamentació teòrica necessària per dur a terme una Situació d’Aprenentatge (SA) que té la finalitat d’utilitzar el cinema com a auxiliar de l’anàlisi literària a secundària per a treballar la literatura i el cinema conjuntament. La investigació s’ha dut a terme en sis grups de segon de batxillerat del mateix centre educatiu i l’investigador ha exercit el rol d’observador intern i extern, fet que ha permès una observació fonamentada de la posada en pràctica de la SA. Els resultats demostren una manca d’estudis acadèmics que estudiïn la possibilitat d’analitzar obres literàries usant el cinema com a recurs didàctic, i una resposta positiva dels estudiants, tant en el pla acadèmic com pedagògic. Paraules clau: cinema; literatura; didàctica de la literatura; educació secundària | es |
dc.description.abstract | This paper presents the theoretical foundation for a Learning Situation (LS) that aims to use cinema as an auxiliary to literary analysis in secondary school and work literature and cinema simultaneously. The research has been conducted in six secondary school groups from the same educational institution. The researcher has assumed the role of both internal and external observer, thereby enabling a comprehensive assessment of the implementation of the (LS). The results demonstrate a lack of academic studies that study the possibility of analyzing literary works using cinema as a didactic resource and a positive response from students, both academically and pedagogically. Keywords: cinema; literature; literature didactics; secondary school | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 49 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Literatura -- Educació secundària | es |
dc.subject.other | Cinematografia en l'ensenyament | es |
dc.title | El cinema com auxiliar de la lectura i la identificació dels recursos literaris a secundària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Directora: Irene Llop | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |