Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorGibert Romeu, Pilar
dc.date.accessioned2025-01-13T13:43:46Z
dc.date.available2025-01-13T13:43:46Z
dc.date.created2024-05-31
dc.date.issued2024-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8381
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractAquest estudi examina si una metodologia d’aprenentatge i d’adquisició de llengües basada en la gramàtica de construccions és més eficient que una de morfosintàctica sobre les construccions EN-PARTITIVA i ELS-EL-DITRANSITIVA en català com a L1 a través d’una situació d’ensenyament-aprenentatge. A més, es classifiquen el tipus d’error i se n’extreuen les possibles causes. Hi han participat 48 alumnes de 4t d’ESO; 23 conformen el grup morfosintàctic (GMs) i 25 conformen el grup constructivista (GCog). S’ha elaborat un pretest i posttest a partir del model Sentí-Llopes (2016) que inclou tasques mecàniques (tasca d’opció múltiple i d’espai buit) i de contextos d’ús (tasca de descripció d’imatges, de traducció i de correcció). El GCog millora més notablement les puntuacions del pretest que GMs i la construcció ELS-EL-DITRANSITIVA presenta més dificultats d’aprenentatge que la EN-PARTITIVA. Paraules clau: gramàtica de construccions, lingüística cognitiva, sintaxi catalana, aprenentatge i ensenyament de la llengua inicial, contacte lingüístic català-castellà, gramàtica de construccions aplicada, pronoms febles.es
dc.description.abstractThis study examines whether a language learning and acquisition methodology based on Construction Grammar is more efficient than a morphosyntactic approach for the EN-PARTITIVE and ELS-EL-DITRANSITIVE constructions in Catalan as an L1, through a teaching-learning situation at the high school. The types of errors have been classified and their possible causes have been identified. 48 4t d’ESO students participated; 23 formed the morphosyntactic group (GMs) and 25 formed the constructivist group (GCog). A pretest and posttest were developed based on the Sentí-Llopes model (2016), which includes mechanical tasks (multiple-choice and fill-in-the-blank) and usage context tasks (image description, translation, and correction). The GCog group showed a more notable improvement in pretest scores than the GMs group, and the ELS-EL-DITRANSITIVE construction presented more learning difficulties than the EN-PARTITIVE. Keywords: Construction Grammar, Cognitive Linguistics, Catalan Syntax, initial language learning and teaching, Catalan-Spanish linguistic contact, applied construction grammar, weak pronouns.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent39 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherGramàtica cognitivaes
dc.subject.otherGramàtica comparada i general -- Pronomes
dc.titleL'ensenyament de les construccions els-el-dintransitiva i en-partitiva amb la gramàtica de construccions cognitivaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Llorenç Comajoan-Colomé
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint