dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Romaní Hernández, Pere | |
dc.date.accessioned | 2025-01-13T13:51:15Z | |
dc.date.available | 2025-01-13T13:51:15Z | |
dc.date.created | 2024-05-27 | |
dc.date.issued | 2024-05-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8383 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran
potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en
l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per
usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que
entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa
una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies,
formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat
per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències,
tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats:
escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc.
Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts.
Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària,
didàctica. | es |
dc.description.abstract | Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational
potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research
makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary
School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan
Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical
examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and
geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended
to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of
different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising,
creating...
Finally, this practical part is put under the validation of a focus group.
Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 84 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Música -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.subject.other | Música folklòrica | es |
dc.title | 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Albert Fontelles-Ramonet | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |