Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorRomaní Hernández, Pere
dc.date.accessioned2025-01-13T13:51:15Z
dc.date.available2025-01-13T13:51:15Z
dc.date.created2024-05-27
dc.date.issued2024-05-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8383
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractLes músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica.es
dc.description.abstractCatalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent84 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherMúsica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.subject.otherMúsica folklòricaes
dc.title10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESOes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Albert Fontelles-Ramonet
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix