La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador
Author
Other authors
Publication date
2024-05-26Abstract
Aquest treball de màster investiga el paper de la música en el cinema, amb un enfocament
en les produccions cinematogràfiques de Stanley Kubrick. S'analitza com la música en les
pel·lícules de Kubrick contribueix a la narrativa, l'atmosfera i l'emoció, incloent l'ús del silenci i
la música diegètica/extradiegètica. S'introdueix una proposta d’unitat didàctica per comprendre
la importància de la música en el cinema, amb activitats pràctiques orientades a l'exploració de
les relacions entre música i imatge. A través d'entrevistes i enquestes, es busca validar aquesta
proposta des d'una perspectiva investigadora. Aquest treball pretén enfortir el vincle entre la teoria
i la pràctica, contribuint al desenvolupament acadèmic i pràctic en l'àmbit del cinema i l'educació.
Este trabajo de máster investiga el papel de la música en el cine, con un enfoque en las
producciones cinematográficas de Stanley Kubrick. Se analiza cómo la música en las películas de
Kubrick contribuye a la narrativa, la atmósfera y la emoción, incluyendo el uso del silencio y la
música diegética/extradiegética. Se introduce una propuesta de unidad didáctica para comprender
la importancia de la música en el cine, con actividades prácticas orientadas a la exploración de las
relaciones entre música e imagen. A través de entrevistas y encuestas, se busca validar esta
propuesta desde una perspectiva investigadora. Este trabajo tiene como objetivo fortalecer el
vínculo entre la teoría y la práctica, contribuyendo al desarrollo académico y práctico en el ámbito
del cine y la educación.
This master's thesis investigates the role of music in cinema, with a focus on the film
productions of Stanley Kubrick. It analyzes how music in Kubrick's films contributes to narrative,
atmosphere, and emotion, including the use of silence and diegetic/extradiegetic music. A
proposal for a didactic unit is introduced to comprehend the significance of music in cinema, with
practical activities aimed at exploring the relationships between music and image. Through
interviews and surveys, this proposal is sought to be validated from a research perspective. This
work aims to strengthen the link between theory and practice, contributing to academic and
practical development in the field of film and education.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor: David García
Language
Catalan
Keywords
Música -- Educació secundària obligatòria
Música de pel·lícules
Pages
67 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca