Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorPuig Pujol, Núria
dc.date.accessioned2025-01-14T13:51:14Z
dc.date.available2025-01-14T13:51:14Z
dc.date.created2024-05-28
dc.date.issued2024-05-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8393
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractAquesta estudi té per objectiu analitzar com l'Expressió Corporal (EC) pot ser utilitzada com a eina de desenvolupament de l'Educació Emocional (EE), amb l'objectiu de promoure la seva importància i eficàcia en el foment de les competències emocionals dels estudiants de 2n d’ESO. Actualment, treballar competències i vectors transversals a l'EF és essencial perquè permet una formació integral dels estudiants, desenvolupant tant les seves capacitats físiques com emocionals, socials i ètiques. Mitjançant l'ús de tècniques d'EC, es pretén explorar les millores de les competències emocionals dels estudiants i preparar-los per afrontar els reptes personals, acadèmics i socials que es presenten durant l'adolescència. La recerca s'ha dut a terme mitjançant un enfocament quasiexperimental, amb una mostra de 36 alumnes de 2n d’ESO que han estat sotmesos a un pre i posttest, combinant mètodes quantitatius i qualitatius a través del Qüestionari de Desenvolupament Emocional en la Secundària (QDE-SEC) i entrevistes al professorat d’educació física del centre, per comprendre la complexitat de l'impacte de les tècniques d'expressió corporal en el desenvolupament de les competències emocionals. El recull de dades s’ha realitzat a través de GoogleForms i l’anàlisi de les variables amb Microsoft Excel. Mitjançant la implementació d'una situació d’aprenentatge de 4 sessions i l'avaluació dels resultats, s'ha analitzat l'efectivitat d'aquesta intervenció d’EC en el desenvolupament de les competències emocionals dels participants, obtenint millores significatives en quatre dimensions de l’estudi: augmentant la consciència emocional, la regulació emocional, les competències per la vida i el benestar, i la competència social. En resum, els resultats mostren que l’aplicació d’una situació d’aprenentatge d'expressió corporal podria ser una eina eficaç per promoure el benestar emocional dels estudiants d'ESO. Paraules clau: Educació Emocional, Expressió Corporal i Educació Física.es
dc.description.abstractThis study aims to analyze how Body Expression (BE) can be used as a tool for the development of Emotional Education (EE), with the objective of promoting its importance and effectiveness in fostering the emotional competencies of 2nd-year ESO students. Currently, working on competencies and transversal vectors in Physical Education (PE) is essential as it allows for a comprehensive education of students, developing both their physical and emotional, social, and ethical capacities. By the use of BE techniques, the study aims to explore the improvements in students' emotional competencies and prepare them to face the personal, academic, and social challenges that arise during adolescence. The research was conducted using a quasi-experimental approach, with a sample of 36 2nd-year secondary students who were subjected to a pre- and post-test, combining quantitative and qualitative methods through the Emotional Development Questionnaire in Secondary Education (QDE-SEC) and interviews with the school's physical education teachers, to understand the complexity of the impact of body expression techniques on the development of emotional competences. Data collection was carried out with Google Forms and analysis of the variables with Microsoft Excel. Through the implementation of a 4-session learning situation and the evaluation of the results, the effectiveness of this BE intervention in the development of participants' emotional competencies was analyzed, showing significant improvements in four dimensions of the study: increasing emotional awareness, emotional regulation, life skills and well-being, and social competence. In summary, the results show that the application of a body expression learning situation could be an effective tool to promote the emotional well-being of secondary students. Keywords: Emotional Education, Body Expression and Physical Education.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent88 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació emocionales
dc.subject.otherExpressió corporales
dc.subject.otherEducació fí­sica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.titleCos i Emoció. El camí de l'expressió corporal cap a l'educació física emocionales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Gemma Torres
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint