dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació | |
dc.contributor.author | Kaur Purewal, Sharnpal | |
dc.contributor.author | Boukrah, Cheimae | |
dc.contributor.author | Tarrés Doblas, Iris | |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T13:48:45Z | |
dc.date.available | 2025-01-16T13:48:45Z | |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8415 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Aquest treball presenta una anàlisi exhaustiva de l’estratègia de la discriminació de
preus basada en el gènere aplicada alguns productes, fenomen conegut com a "Pink
Tax". Aquest terme fa referència a la tendència on els productes dissenyats
específicament per a dones tendeixen a tenir un cost més elevat comparat amb els
equivalents destinats a homes, sense que hi hagi diferències significatives en
composició, qualitat o funcionalitat.
L'estudi investiga com aquesta pràctica afecta diferents categories de productes,
incloent-hi la cura personal, la indumentària i els accessoris. Es presta especial
atenció a com la "Pink Tax" redueix el poder adquisitiu de les dones i contribueix a les
desigualtats econòmiques basades en el gènere, afectant la seva capacitat per
participar igualitàriament en la distribució de la renda.
El treball adopta una metodologia rigorosa que inclou l'anàlisi comparativa de preus
en diferents superfícies comercials i una revisió detallada dels mecanismes de
formació de preus en el mercat. A més, s'efectua una recollida de dades empíriques
per documentar les disparitats de preus i per proporcionar una base sòlida per a
discussions i propostes de polítiques que puguin ajudar a combatre aquesta
discriminació.
Finalment, l'objectiu principal de la investigació és no només identificar i analitzar les
manifestacions de la Pink Tax, sinó també comprendre les raons subjacents
d'aquestes pràctiques i com aquestes perpetuen les desigualtats estructurals de
gènere. Així mateix, el treball aspira a sensibilitzar sobre aquest problema poc discutit
i a promoure accions per a la seva eliminació, mitjançant regulacions governamentals
efectives o iniciatives de consum responsables.
L'estudi conclou destacant la importància d'una major transparència en la formació de
preus i d'un canvi en la consciència del consumidor per fomentar un mercat més just
i equitatiu | es |
dc.description.abstract | This paper presents a comprehensive analysis of the gender-based price
discrimination strategy applied to some products, a phenomenon known as the ‘Pink
Tax’. This term refers to the trend whereby products designed specifically for women
tend to cost more than their male counterparts, without any significant differences in
composition, quality, or functionality.
The study investigates how this practice affects different product categories, including
personal care, clothing, and accessories. Special attention is paid to how the ‘Pink
Tax’ reduces the purchasing power of women and contributes to gender-based
economic inequalities, affecting their ability to participate equally in the distribution of
income.
The paper adopts a rigorous methodology that includes the comparative analysis of
prices in different retail outlets and a detailed review of price formation mechanisms in
the market. In addition, empirical data is collected to document price disparities and to
provide a solid basis for discussions and policy proposals that can help to combat this
discrimination.
Finally, the main objective of the research is not only to identify and analyze the
manifestations of the Pink Tax, but also to understand the underlying reasons for these
practices and how they perpetuate structural gender inequalities. Likewise, the work
aims to raise awareness of this little-discussed problem and to promote action towards
its elimination, through effective government regulation or responsible consumer
initiatives.
The study concludes by highlighting the importance of greater transparency in price
formation and a change in consumer awareness to foster a more just and equitable
market | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 164 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Discriminació | es |
dc.subject.other | Dones | es |
dc.subject.other | Desigualtat social | es |
dc.title | La pink tax: un estudi comparatiu de productes | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |