Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorSoler Codina, Blanca
dc.date.accessioned2025-01-17T09:01:13Z
dc.date.available2025-01-17T09:01:13Z
dc.date.created2024-05-31
dc.date.issued2024-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8422
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractL’escriptura és el mitjà d’informació més antic i, a la vegada, una activitat complexa d’ensenyar. Tanmateix, l’escriptura creativa és un recurs didàctic poc explotat a les aules de secundària. Per això, el present treball analitza com l’escriptura creativa pot esdevenir un recurs pedagògic per fomentar la imaginació, l’originalitat i millorar l’expressió escrita. S’ha abordat què s’entén per escriptura i el seu procés, com es tracta la composició escrita a les aules i l’escriptura creativa com a recurs didàctic. Mitjançant un taller d’escriptura creativa i un qüestionari a docents de llengua catalana i castellana, s’han analitzat les diferències que sorgeixen en la redacció d’un text de caràcter curricular i un text creatiu, quina formació tenen els docents sobre escriptura creativa i quins processos utilitzen els estudiants per a redactar les composicions escrites. Paraules clau: Escriptura creativa, expressió escrita, imaginació, originalitat, creativitat.es
dc.description.abstractWriting is the most ancient means of information and, at the same time, a complex teaching activity. However, creative writing is a didactic resource that is not exploited in secondary classrooms. Therefore, the present work analyses creative writing in order to become a pedagogical resource to encourage imagination, originality an appreciation of written expression. It has addressed what is involved in writing and its process, how written composition is brought to classrooms and creative writing with didactic resources. Through a creative writing workshop and a questionnaire to Catalan and Spanish language teachers, the differences that arise in the writing of a curricular text and a creative text have been analysed, what training do teachers have on creative writing and the processes students use to compose written compositions. Key words: Creative writing, written expression, imagination, originality, creativity.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent50 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEscriptura creativa -- Educació secundàriaes
dc.subject.otherComunicació escritaes
dc.titleL’escriptura creativa com a recurs didàctic per a fomentar la imaginació i la millora de l’expressió escritaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Eva Tresserras Casals
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint