Design and performance of an information and communication technology-supported first aid training intervention aimed at undergraduate students
Author
Publication date
2024-05-23Abstract
Els primers auxilis són l'atenció inicial brindada en resposta a una malaltia o lesió aguda,
amb els objectius de preservar la vida, alleujar el sofriment, prevenir el deteriorament i
promoure la recuperació. La nostra hipòtesi és que la incorporació d'una aplicació mòbil en
una intervenció formativa en primers auxilis per a estudiants de pregrau millorarà la seva
adquisició de coneixements en aquestes situacions.
Els objectius de l'estudi són dissenyar i avaluar l'acompliment d'un programa de capacitació
en primers auxilis recolzat en eines de tecnologies de la informació i la comunicació.
El contingut d'aprenentatge comprèn tres temes: crisis convulsives, suport vital bàsic amb
desfibril·lació automàtica i obstrucció de les vies respiratòries. La metodologia és un format
híbrid, amb material teòric en línia complementat amb sessions de formació síncrones
mitjançant simulació. Per a avaluar la intervenció es van realitzar proves de continguts
teòrics i simulacions d'acompliment abans i després de la capacitació.
Els resultats van mostrar una millora significativa en el coneixement de primers auxilis
després de la intervenció. Els participants van qualificar positivament l'aplicació i van
guanyar confiança per a respondre a una emergència.
Los primeros auxilios son la atención inicial brindada en respuesta a una enfermedad o
lesión aguda, con objetivos de preservar la vida, aliviar el sufrimiento, prevenir el deterioro y
promover la recuperación. Nuestra hipótesis es que la incorporación de una aplicación móvil
en una intervención formativa en primeros auxilios para estudiantes universitarios mejorará
su adquisición de conocimientos en estas situaciones.
Los objetivos del estudio son diseñar y evaluar el desempeño académico de un programa de
capacitación en primeros auxilios apoyado en herramientas de tecnologías de la información
y las comunicaciones.
4
El contenido de aprendizaje comprende tres temas: crisis convulsivas, soporte vital básico
con desfibrilación automática y obstrucción de las vías respiratorias. La metodología fue un
formato híbrido, con material teórico online complementado con sesiones de formación
síncronas mediante simulación. Para evaluar la intervención se realizaron pruebas de
contenidos teóricos y simulaciones de desempeño antes y después de la capacitación.
Los resultados mostraron una mejora significativa en el conocimiento de primeros auxilios
después de la intervención. Los participantes calificaron positivamente la aplicación y
ganaron confianza para responder a una emergencia.
First aid is the initial care provided in response to acute illness or injury, with objectives to
preserve life, alleviate suffering, prevent deterioration, and promote recovery. Our hypothesis
is that incorporating a mobile application into a first aid training intervention for
undergraduate students will enhance their knowledge acquisition in these situations.
The objectives of the study are to design and evaluate the academic performance of a first
aid training program supported by information and communication technology tools.
The learning content comprises three topics: seizure crises, basic life support with automated
defibrillation, and airway obstruction. The methodology was a hybrid format, with online
theoretical material complemented by synchronous training sessions through simulation. To
evaluate the intervention, theoretical content tests and performance simulations were
conducted before and after the training.
The results showed a significant improvement in first aid knowledge after the intervention.
The participants rated the application positively and gained confidence in responding to an
emergency.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Spanish
Keywords
Primers auxilis
Aplicacions mòbils
Pages
59 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Medicina [49]
Rights
Tots els drets reservats