De quina manera afecten el volum d’hores d’activitats extraescolars fisicoesportives, en el rendiment acadèmic dels estudiants d’ESO
Author
Other authors
Publication date
2024-05-07Abstract
L’activitat física és qualsevol moviment corporal produït pels músculs esquelètics, que
suposa una despesa energètica superior a la basal. Que qualsevol persona pot realitzar i la
realitzem al nostre temps lliure, al nostre temps formatiu o professional, al mateix temps que
executem alguna pràctica reconeguda com lúdico-esportiva, com activitat d’oci o de temps
lliure (Cantera, 2000; Contreras, 1998; OMS, 2022).
L’activitat fisicoesportiva té caràcter lúdic, recreatiu, instructiu o formatiu. També incloem el
vessant competitiu de la motricitat, l’esport, com totes aquelles altres manifestacions
lúdico-motrius que realitzen els alumnes (Guerrero, 2007; Puig, 1991).
Segons Maguire (2008) l’esport és un conjunt d’activitats que impliquen competició física o
destresa, que en general s’organitzen en institucions formals i estan regides per regles
estandarditzades.
L’activitat fisicoesportiva té beneficis fisiològics, socials, musculoesquelètics, psicològics,
cognitius. Per tant s’ha demostrat a investigacions com la de Singh et. al. (2018) que la
realització d’activitat fisicoesportiva té relacions beneficioses amb el rendiment acadèmic
dels alumnes.
Llavors, un cop feta tota aquesta recerca i estudi em plantejo la següent pregunta: "De quina
manera afecten el volum d’hores d’activitats extraescolars fisicoesportives, en el rendiment
acadèmic dels estudiants d’ESO?"
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació secundària obligatòria
Activitats extraescolars
Rendiment escolar
Pages
44 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats