Gamification as a tool to stimulate the reading process
Author
Other authors
Publication date
2024-06-20Abstract
The present study aimed to determine whether gamification could foster students'
reading motivation and enhance their reading comprehension abilities, as well. To do so,
quantitative research connected with the internship's learning scenario was conducted.
Thus, a five-session syllabus, along with initial and final reading exams and
self-assessment surveys, was unfolded with a gamification group and a control group. In
this way, it was found that gamification was not able to improve reading comprehension
skills, but managed to increase learners' motivation to read. Considering this, an
alternative teaching method and further research was suggested.
Keywords: gamification, motivation, reading motivation, reading comprehension.
El present estudi pretenia determinar si la gamificació podria fomentar la motivació per
la lectura i millorar les habilitats de comprensió lectora dels estudiants. Per fer-ho, es va
desenvolupar una investigació quantitativa relacionada amb la situació d'aprenentatge
de les pràctiques. Així, es va portar a terme una unitat didàctica de cinc sessions
juntament amb exàmens de lectura i enquestes d'autoavaluació, ambdós inicials i finals,
amb un grup gamificat i un grup de control. D'aquesta manera, es va comprovar que la
gamificació no va ser capaç de millorar les habilitats de comprensió lectora, però si que
va aconseguir augmentar la motivació dels alumnes per llegir. Considerant aquests
resultats, es va suggerir un mètode d'ensenyament alternatiu i orientacions per a futures
investigacions.
Paraules clau: gamificació, motivació, motivació lectora, comprensió lectora.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor: Sílvia Garriga Galobardes
Language
English
Keywords
Lectura -- Comprensió
Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari
Gamificació
Pages
51 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats