Mostra el registre parcial de l'element
Disseny i aplicació d'un programa de desenvolupament de la intel·ligència emocional per a adolescents amb simptomatologia ansiosa
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Psicologia General Sanitària | |
dc.contributor.author | Jaumà Lluch, Helena | |
dc.date.accessioned | 2025-01-20T11:43:03Z | |
dc.date.available | 2025-01-20T11:43:03Z | |
dc.date.created | 2024-06-30 | |
dc.date.issued | 2024-06-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8452 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | La intel·ligència emocional és la capacitat d’entendre, expressar i regular les pròpies emocions i les dels altres. Unes competències emocionals ajustades, així com l’ús d’estratègies efectives per afrontar situacions emocionalment intenses, poden contribuir en la reducció de l’ansietat. El present estudi té com a objectiu avaluar l’efectivitat d’un programa de desenvolupament de la intel·ligència emocional per reduir la simptomatologia ansiosa en pacients clínics adolescents, dissenyat específicament per a aquesta investigació. Altres objectius són la millora del nivell d’intel·ligència emocional i de l’estat d’ànim de la mostra, constituïda per pacients de 12-17 anys amb presència de simptomatologia ansiosa i sense experiència prèvia en psicoteràpia. Per avaluar l’eficàcia del programa, s’ha emprat un disseny de tipus quasiexperimental i s’han implementat l’Inventari d’Intel·ligència Emocional de BarOn (EQ-i:YV), el Qüestionari d’Ansietat Estat-Tret per a nens (STAIC) i una entrevista semiestructurada abans (pretest) i després (posttest) de la intervenció. Els resultats indiquen que les puntuacions d’ansietat-estat després de la intervenció són significativament inferiors a les puntuacions pretest. Les puntuacions d’intel·ligència emocional i d’estat d’ànim també mostren una millora significativa, i l’ansietat-tret no manifesta diferències estadísticament significatives. La informació extreta de les entrevistes corrobora les millores de la mostra. Es conclou que després de l’aplicació del programa hi ha hagut una reducció de la simptomatologia ansiosa, un increment del nivell d’intel·ligència emocional i una millora de l’estat d’ànim dels pacients. Paraules clau: intel·ligència emocional, ansietat, programa d’intervenció, adolescents, estat d’ànim. | es |
dc.description.abstract | Emotional intelligence is the ability to understand, express and regulate one’s own emotions and those of others. Adjusted emotional skills, as well as the use of effective strategies to cope with emotionally intense situations, can contribute to the reduction of anxiety. The present study aims to assess the effectiveness of an emotional intelligence development program to reduce anxious symptoms in adolescent clinical patients, specifically designed for this research. Other objectives are to improve the level of emotional intelligence and mood of the sample, made up of patients aged 12- 17 with the presence of anxious symptoms and without previous experience in psychotherapy. To evaluate the effectiveness of the program, a quasi-experimental design has been used and the BarOn Emotional Intelligence Inventory (EQ-i:YV), the State-Trait Anxiety Questionnaire for Children (STAIC) and a semi-structured interview have been implemented before (pretest) and after (posttest) the intervention. The results indicate that state-anxiety scores after the intervention are significantly lower than pre-test scores. Emotional intelligence and mood scores also show significant improvement, and trait-anxiety manifests no statistically significant differences. The information extracted from the interviews corroborates the improvements of the sample. It is concluded that after the implementation of the program there has been a reduction in anxious symptomatology, an increase in the level of emotional intelligence and an improvement in the mood of patients. Keywords: emotional intelligence, anxiety, intervention program, adolescents, mood. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 68 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Ansietat en els adolescents | es |
dc.subject.other | Intel·ligència emocional | es |
dc.subject.other | Ansietat -- Tractament | es |
dc.title | Disseny i aplicació d'un programa de desenvolupament de la intel·ligència emocional per a adolescents amb simptomatologia ansiosa | es |
dc.title.alternative | Design and application of an emotional intelligence development program for teenagers with anxious symptoms | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Esther Pertusa | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |