Design of a didactic sequence based on a book club
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05Resum
The approach of book clubs combined with other strategies is considered a good method to be
used in English as a Foreign Language class for primary students. This study had as its main
objective to create a design of a didactic sequence based on the strategy of book clubs and
others such as peer interaction, notebooks, dialogues, pre-activities, post-activities, vocabulary
focus, and direct and indirect learning. The study was carried out by combining three
different tools: observation grids, the Catalan curriculum, and English six-grade books. As
result of this study, a design of nine sessions based on the book Fantastic Mr Fox, and its
assessment tools have been created. The didactic sequence has been planned for 6th graders in
reduced groups of six students, who will follow the same teacher throughout the didactic
sequence. The sessions are planned to be done once a week, and the duration of these sessions
will be around forty minutes. The three tools of assessment are the teacher’s observation grid,
the self-assessment grid completed by the students, and the storyboard grid.
Keywords: Book clubs, didactic sequence, observation grids, Fantastic Mr Fox.
L'estratègia dels clubs de lectura combinada amb altres estratègies es considera un bon
mètode per utilitzar a classe d'anglès com a llengua estrangera per als alumnes de primària.
Aquest estudi tenia com a objectiu principal crear un disseny d'una seqüència didàctica a
partir de l'estratègia dels clubs de lectura i d'altres com la interacció entre iguals, quaderns,
diàlegs, activitats prèvies, activitats posteriors, importància al vocabulari i aprenentatge
directe i indirecte. L'estudi s'ha dut a terme combinant tres eines diferents: les graelles
d'observació, el currículum català i els llibres d'anglès de sisè. Fruit d'aquest estudi s'ha creat
un disseny de nou sessions basat en el llibre Fantastic Mr Fox, i les seves eines d'avaluació. La
seqüència didàctica s'ha planificat per als alumnes de sisè en grups reduïts de sis alumnes, q
seguiran el mateix professor al llarg de la seqüència didàctica. Es preveu que les sessions es
facin un cop per setmana, i la durada d'aquestes sessions serà d'uns quaranta minuts. Les tres
eines d'avaluació són la graella d'observació del professor, la graella d'autoavaluació
completada pels alumnes, i la graella de la història.
El enfoque de clubs de lectura combinada con otras estrategias se considera un buen método
para utilizar en clase de inglés como lengua extranjera para los alumnos de primaria. Este
estudio tenía como objetivo principal crear un diseño de una secuencia didáctica a partir de la
estrategia de los clubs de lectura y otras como la interacción entre iguales, cuadernos,
diálogos, actividades previas, actividades posteriores, importancia en el vocabulario y
aprendizaje directo e indirecto. El estudio se ha realizado combinando tres herramientas
diferentes: las tablas de observación, el currículum catalán y los libros de inglés de sexto.
Fruto de este estudio se ha creado un diseño de nueve sesiones y sus herramientas de
evaluació basado en el libro Fantastic Mr Fox. La secuencia didáctica se ha planificado pa
los alumnos de sexto en grupos reducidos de seis alumnos, que seguirán al mismo profesor a
lo largo de la secuencia didáctica. Se prevé que las sesiones se realicen una vez por semana, y
la duración de estas sesiones será de unos cuarenta minutos. Las tres herramientas de
evaluación son la cuadrícula de observación del profesor, la cuadrícula de autoevaluación
completada por los alumnos y la cuadrícula de la historia.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Anglès
Paraules clau
Clubs de lectura
Observació (Mètode d'ensenyament)
Pàgines
37 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats