Unlocking literacy: Do efl young learners find difficulties when reading in english?
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-05Resum
Els objectius d’aquest estudi estan relacionats amb el complex procés d’ensenyar a comprendre
textos en anglès a joves aprenents de llengua anglesa. El primer objectiu és demostrar que els
joves aprenents de llengua anglesa necessiten ajuda i suport del o la docent a l’hora de llegir
un text en anglès. El segon objectiu és dissenyar activitats per ajudar als i les estudiants a
comprendre el text i a la vegada proporcionar-los estratègies de comprensió lectora adequades.
Per tal d’aconseguir-ho, 19 estudiants de 5è i 6è de primària d’una l'escola catalana van haver
de llegir una història, utilitzant el mètode Reading While Listening (RWL) i completar tres
activitats de comprensió lectora. L’única ajuda de la qual van disposar va ser que el tòpic del
text era familiar pels i les estudiants i que el mètode RWL va ser emprat. A partir de les
respostes dels i les participants, sis activitats van ser dissenyades d’acord amb les pautes
exposades per Gibbons (2015) per tal de donar suport i acompanyar els i les estudiants durant
el procés de llegir la història
The aims of the present dissertation are related to the complex process of teaching EFL young
students to comprehend English texts. The first goal is to prove that EFL young learners need
help and support from the teacher when they face an English text. The second objective is to
design a set of activities to help the students comprehend the text and to provide them with
meaningful reading comprehension strategies. In order to do so, 19 students from 5th and 6th
grade of a Catalan school were asked to read a story, using the Reading While Listening (RWL)
approach and then to complete three reading comprehension activities. The only kind of help
and support that students had were that the text’s topic was familiar to students and that the
RWL method was used. From the participants' answers, six activities were designed according
to the guidelines of Gibbons (2015) to scaffold students during the reading process of the story.
Los objetivos de este estudio están relacionados con el complejo proceso de enseñar a
comprender textos en inglés a jóvenes aprendices de lengua inglesa. El primer objetivo es
demostrar que los jóvenes aprendices de lengua inglesa necesitan ayuda y apoyo del o la
docente a la hora de leer un texto en inglés. El segundo objetivo es diseñar actividades para
ayudar a los estudiantes a comprender el texto y a la vez proporcionarles estrategias de
comprensión lectora adecuadas. Para conseguirlo, 19 estudiantes de 5º y 6º de primaria de una
escuela catalana tuvieron que leer una historia, utilizando el método Reading While Listening
(RWL) y completar tres actividades de comprensión lectora. La única ayuda de la que
dispusieron fue que el tópico del texto era familiar para los y las estudiantes y que el método
RWL fue empleado. A partir de las respuestas de los y las participantes, seis actividades fueron
3
diseñadas de acuerdo con las pautas expuestas por Gibbons (2015) para apoyar y acompañar a
los y las estudiantes durante el proceso de leer la historia
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Anglès
Paraules clau
Lectura -- Comprensió
Joves
Anglès -- Aprenentatge
Pàgines
57 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
Nota
Curs 2023-2024
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats