Gamification as a strategy for learning english language in primary education
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
Gamification is considered a pedagogical strategy that uses games within the teaching-learning
process, having as a prominent feature its versatility when choosing both virtual and face-to-face
games suitable for all ages and areas of knowledge. Specifically, this article seeks to show the
advantages of its application in the teaching of the English language to children in the sixth cycle
of primary school through the so-called Cluedo game.
To this end, bibliographic references were reviewed, as well as interviews with English teachers,
to establish the characteristics, advantages, disadvantages, and other aspects that should be
considered for the application of gamification in the classroom. Based on these results, the Cluedo
game was adapted, first from the playful point of view, so that the children feel motivated to
participate, establishing the context and the rules of the game, and second, adapting the game to
the pedagogical context, pointing out teaching-learning objectives, grouping, timing, pedagogical
resources, and learning achievements that children are expected to achieve with the activity.
La gamificació és considerada una estratègia pedagògica que utilitza el joc dins del procés
d'ensenyament-aprenentatge, tenint com una característica destacada, la seva versatilitat a l'hora
de triar jocs tant de modalitat virtual com presencial, adequats per a totes les edats i àrees del
coneixement. Precisament, en el present article es busca mostrar els avantatges de la seva aplicació
en l'ensenyament de la llengua anglesa a nens i nenes de sisè de primària, a través de l'anomenat
joc Cluedo.
Per a dur-ho a terme, es van revisar referències bibliogràfiques, així com la realització
d'entrevistes a mestres d'anglès, per a establir les característiques, avantatges, desavantatges i
consideracions que s'han de tenir en compte per a l'aplicació de la gamificació a aula. Sobre la
base d'aquests resultats, es va realitzar l'adaptació del joc Cluedo, primer des del punt de vista
lúdic, perquè els nens se sentin motivats a participar, establint el context i les regles pròpies del
joc, i segon, adaptant el joc al context pedagògic, assenyalant objectius d'ensenyament -
aprenentatge, agrupament, temporalització, recursos pedagògics i assoliments d'aprenentatge que
s'espera que els nens puguin aconseguir amb l'activitat.
La gamificación es considerada una estrategia pedagógica que utiliza el juego dentro del proceso
de enseñanza-aprendizaje, teniendo como una característica destacada, su versatilidad a la hora
de escoger juegos tanto de modalidad virtual como presencial, adecuados para todas las edades y
áreas del conocimiento. Precisamente, en el presente artículo se busca mostrar las ventajas de su
aplicación en la enseñanza de la lengua inglesa a niños y niñas de sexto de primaria, a través del
llamado juego Cluedo.
Para ello, se revisaron referencias bibliográficas, así como la realización de entrevistas a maestras
de inglés, para establecer las características, ventajas, desventajas y consideraciones que se deben
tomar en cuenta para la aplicación de la gamificación en el aula. En base a estos resultados, se
realizó la adaptación del juego Cluedo, primero desde el punto de vista lúdico, para que los niños
se sientan motivados a participar, estableciendo el contexto y las reglas propias del juego, y
segundo, adaptando el juego al contexto pedagógico, señalando objetivos de enseñanza –
aprendizaje, agrupamiento, temporalización, recursos pedagógicos y logros deaprendizaje que se
espera que los niños puedan alcanzar con la actividad.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Anglès -- Aprenentatge
Educació primària
Pages
32 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats