Les mestres de les aules hospitalàries: el pilar del benestar emocional
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
El següent treball es centra en la importància del paper de les mestres de les aules
hospitalàries pel que fa l’acompanyament emocional que proporcionen als infants
hospitalitzats i a les seves famílies. A través d’una recerca teòrica de diversos autors i
autores i d’una recollida de dades precises de diversos instruments, s’analitza com es
prioritza l’educació emocional a l’aula hospitalària, es coneixen les estratègies emocionals
que utilitzen les mestres per fomentar el benestar dels infants i es descriuen les fortaleses i
les dificultats de l’equip de mestres en quant a l’acompanyament emocional que
proporcionen als infants hospitalitzats i a les seves famílies. A més, es destaca la
importància del rol del docent en la creació d’un ambient basat en la seguretat i la confiança,
que impulsa als infants a expressar i exterioritzar les seves emocions.
El present estudi té un caràcter qualitatiu, a través de l’estudi d’un cas concret i girant entorn
d’un paradigma interpretatiu. Consta d’una primera part teòrica, on s’ha fet un recull de les
evidències i aportacions de diversos autors i autores especialistes o professionals en
aspectes d’educació emocional i aules hospitalàries. Seguidament, hi ha una segona part
on es realitza l’estudi i l'anàlisi qualitativa a través de la categorització de les dades
obtingudes gràcies a tres instruments de recerca. Finalment, hi ha la part de limitacions que
han sorgit al llarg del treball i línies de futur per les quals podria continuar la present recerca
The following work focuses on the importance of the role of teachers in hospital classrooms
in terms of the emotional accompaniment they provide to hospitalized children and their
families. Through theoretical research by various authors and a collection of precise data
from various instruments, we analyze how emotional education is prioritized in the hospital
classroom, we know the emotional strategies used by teachers to promote the well-being of
children and describe the strengths and difficulties of the team of teachers when it comes to
the emotional accompaniment they provide to hospitalized children and their families. In
addition, the importance of the role of the teacher in the creation of an environment based on
security and trust is highlighted, which encourages children to express and externalize their
emotions.
This study has a qualitative character, through the study of a specific case and revolves
around an interpretative paradigm. It consists of a first theoretical part, where a collection of
the evidence and contributions of various authors, specialists or professionals in aspects of
emotional education and hospital classrooms has been made. Next, there is a second part
where the study and qualitative analysis is carried out through the categorization of the data
obtained through three research instruments.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Aules hospitalàries
Educació emocional
Pages
109 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats