Postgraduate Design Courses as Research Think Tanks for Cultural Institutions
Visualitza/Obre
Altres autors/es
Data de publicació
2015-05ISBN
9788498805956
ISSN
2462-571X
Resum
In the interest of reinforcing the relationship between academic research and
professional practice, certain postgraduate design courses can serve as research
think tanks for cultural institutions or projects which may not have access to inhouse research departments, either for organic reasons or as a result of limited
resources.
This approach, which we have been implementing since 2006 within the
academic framework provided by Elisava’s Master's Degree in Ephemeral
Architecture and Temporary Spaces, opens up a new scenario for collaboration
between the academic and professional spheres through continuing alliances
with different cultural institutions, where the school acts as an external research
think tank for specific projects.
Tipus de document
Capítol o part de llibre
Llengua
Anglès
Paraules clau
Disseny arquitectònic -- Ensenyament universitari
Pàgines
10
Publicat per
Universitat Politècnica de Catalunya
Publicat a
JIDA’15 III Jornadas de Innovación Docente en Arquitectura;
Citació
Paez, Roger, Montes, Toni (2015). Postgraduate Design Courses as Research Think Tanks for Cultural Institutions. Dins Garcia Escudero, Daniel, Bardí Milà, Berta Eds., III Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'15), Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona, del 25 al 29 de Mayo de 2015: libro de actas. (p. 195-204) Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politècnica Grup per a la Innovació i la Logística Docent en l'Arquitectura (GILDA).
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats